onsdag den 31. juli 2013

Status på bogudfordring i juli måned

Læst i juli måned














24 bøger færdiggjort i juli måned. Det har været en god læsemåned. Den bedste jeg har haft i år. Men der har virkelig også været mange helt enestående bøger på programmet.

18 af disse bøger har været anmeldelseseksemplarer, eller bøger jeg har skullet læse i forbindelse med anmeldelseseksemplarer. F.eks. de tre første bøger i Vildheks har jeg skullet læse før jeg kunne anmelde Vildheks 4 og 5, som jeg fik til anmeldelse.

1 bog læst til research til min bog, Gods in Everyman

4 debut 2012+2013. Den Lukkede, The Bling Ring, Sanddrømmeren og Et Glimt af Fortiden. Dermed har jeg nået 11 bøger ud af de 15 der var på debut forfattere fra 2012-2013.

2 bøger læst, som slutter en serie, Månebarn, slutter Klintespind serien. Happy Ever After, slutter Bride Quartet serien. 9/9 udfordring fuldført for bøger der slutter en serie. Jeg ved dog allerede at der er tre bøger mere jeg skal have læst i år som slutter en serie, så det er bare skønt at vide at jeg også for læst slutningerne, i stedet for hele tiden bare at starte på nye serier. Men jeg må hellere holde op med at sætte udfordringen op hele tiden. :0) Så må jeg se hvor meget det bliver til i stedet når året er omme.

3 bøger læst i romantisk fiction der indeholde bryllupper udfordringen. Nemlig de sidste tre bøger i Bride Quartet serien af Nora Roberts. 4 ud af 6 fuldført.

1 læst forfatter fra 12 nye-for-mig forfattere, man gerne vil stifte bekendtskab med udfordringen, Lene Kaaberbøl

2 bøger læst i filmatisering og klassikker udfordringen, Den Røde Dronning og Lost in Austen. The Bling Ring er ikke en bog der er blevet filmatiseret, bogen er først blevet til i forbindelse med filmatiseringen. Begge dele udarbejdet fra forfatterens artikel. Så er jeg nu foran i denne kategori. 10 ud af 9 læst.


Når man læser 24 bøger på en måned, så går det godt nok stærkt med at få indhentet sine bogudfordringer.



Største overraskelse: Sanddrømmeren og Pigen på Klippen havde jeg ikke de store forventninger til før jeg læste dem, så dem blev jeg utrolig positiv overrasket over. Den Røde Dronning og Gallagher Girls har også været nogle meget positivt bekendtskaber.

Største skuffelse: Den Lukkede - primært fordi jeg ikke er til gys og Lost in Austen, den var sjov og finurlig men så heller ikke mere end det.
SHARE:

4 kommentarer

  1. Det var da en imponerende mængde læsning du har nået i denne måned! :-) Jeg elsker Lene Kaaberbøl, hun minder mig om hyggelige og barndommelige stunder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg ved ikke lige hvad der skete i juli, den ene bog tog den anden. :0) Ja jeg skal helt sikkert også læse mere af Lene Kaaberbøl.

      Slet
  2. Hvad har du fået i bogpakke af Marie? :) Har måske gået glip af indlægget, mens jeg ikke har været hjemme og tage mig af blogs. Er ved at lave et opsamlingsindlæg :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har fået Blomsternes hemmelige sprog. Jeg har planlagt en blogpost om boggaveprojektet, så den kommer en af dagene.

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig