mandag den 12. august 2013

Viridians Blod anmeldelse

Viridians Blod

Forfatter: Lene Kaaberbøl
Serie: Vildheks #2
Illustrator: Anders Walter Hansen
Genre: Fantasy, hekse
Målgruppe: Børn
Udgiver: Forlaget Alvilda


Da dette er anden bog i serien, kan der forekomme spoilers.












“Du bliver nødt til det! Der er ingen andre der kan. Eller vil.”

Vildheksen Shanaia er fortvivlet og hårdt såret, og det hun beder Clara om at gøre, er livsfarligt. Clara vil helst sige nej – men det får hun ikke lov til..

”Viridians blod” er anden bog i serien om Clara, hendes kærlighed til dyr og hendes kamp for at overleve som vildheks i en verden hvor magi ikke ligefrem er barnemad.

Vildhekse serien fortsætter. Serien er godt fundet på og Clara er en skøn vildheks at følge. Og ikke mindst alle dyrene, der synes at have deres helt egen unikke personlighed.

Jeg fandt slutningen en smule forvirrende, jeg synes ikke det med Viridians blod blev udnyttet nok. Generelt synes jeg ikke vi ser nok af denne fantastiske vildhekseverden.

På mange måder føler jeg også serien ville have godt af at stile efter endnu højere alders trin, noget man sagtens kunne opnå ved at gøre serien mindre forudsigelig. Så føler jeg at flere alders grupper vil kunne nyde bøgerne.

Lene Kaaberbøl fortæller historien levende og sikkert. Og serien giver med garanti underholdning til både børn og deres forældre, som godt kan lide nogle magiske elementer.

Personligt kunne jeg bedst lide første bog, men Viridians blod følger skarpt efter.



SHARE:

1 kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig