onsdag den 23. oktober 2013

Antboy - tissemyrens bid anmeldelse

Antboy - tissemyrens bid

Forfatter: Kenneth Bøgh Andersen
Serie: Antboy #1
Genre: Superhelte
Målgruppe: Fra 10 år
Udgiver: Høst & Søn


Tak til Rosinante & co. for anmeldereksemplaret, se også deres facebook side her

Ligenu er bogen aktuel i en filmatisering i biografen.

Læs også mit interview med Kenneth Bøgh Andersen under fanen forfatterinterviews.








ANTBOY - Litteraturhistoriens første danske superhelt! For børn fra 9-14 år.Mød Pelle Nørhmann, hakkekylling af første rang, og følg hans forvandling til ANTBOY, den første danske superhelt, provinsbyens redningsmand. I tre morsomme, rørende, underholdende bøger fortæller Kenneth Bøgh Andersen Pelles historie.Kenneth Bøgh Andersen er Spiderman-fan og kender genren godt."Tissemyrens bid" er den første bog i serien og udkom sammen med Antboy 2, "Operation Skæbnespil", den 26. januar 2007. Den sidste bog, "Maskefald", er på banen fredag den 27. april 2007.Alle tre bøger er gennemillustreret med sort/hvide illustrationer af Erik Petri, som i øvrigt er fan af tegneserien X-men.


Hvor er det dog en skøn historie, jeg kan faktisk ikke forstå hvorfor den ikke er blevet filmatiseret før nu. Skrivestilen minder mig faktisk om Ole Lund Kierkegaards måde at skrive på. I stedet for gummitarzan har vi så Antboy. Danmarks første originale superhelt.

Der er masser af virkelig sjov og genial humor. Det er ikke så tit jeg griner højt når jeg læser en bog, men det formåede Antboy at få mig til. Forfatteren må da virkelig have siddet med grinetåre ned af kinderne mens han har skrevet den her.

Flere steder i bogen er der sort/hvid tegneseriestriber af Antboys bedrifter. Og de er virkelig fantastisk tegnet. De rammer bogens tone rigtig godt.

Flowet i bogen er jeg vildt imponeret over. Det flyder godt. Man keder sig ikke på noget tidspunkt. Der er hele tiden naturlig fremdrift, samtidig med vi får alle vigtige informationer og bliver underholdt til fingerspidserne. Det hele kan man ligesom bare binde en fin sløjfe om. Og så give i gave. For seriøst det her er da den perfekte gave - især til drenge fra 10 års alderen.

Piger kan nu også sagtens læse den, ligesom de jo vil kunne læse Gummitarzan. - Det gjorde jeg i hvert fald selv.

Nu håber jeg bare de har gjort et godt arbejde med filmatiseringen. Så bogen kommer til sin ret. Er der nogen af jer der har set den endnu?
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig