mandag den 7. oktober 2013

Den Kolde Nøgle anmeldelse

Den Kolde Nøgle

Forfatter: Camilla Wandahl
Serie: Søstre på de syv have #4
Illustrator: Jesper Ejsing
Genre: Fantasy
Målgruppe: Børn letlæselig
Udgiver: Forlaget Høst og Søn


Tak til Høst & Søn for anmeldereksemplaret, se også deres facebook side her










Sam og prins Zako er fanger på sørøverskibet, Den Sorte Vinge. Kaptajn Bako har stjålet Sams magiske smykke og fået fat i halvdelen af det kort, der kan vise vej til Griffens Skat og Den Kolde Nøgle, som pigerne skal bruge til at befri deres mor med. Alt ser sort ud, da det umage par pludselig får uventet hjælp og mulighed for at flygte... Forenet igen må tvillingerne stå ansigt til ansigt med Den Gyldne Griff, men hvordan skal de få fat i dens magiske nøgle? Farer lurer overalt, og pigerne må for alvor lære at stå sammen!


Jeg elsker søstre på de syv have serien. Det er en fantastisk opfindsom børnebog. Den har det hele spænding, eventyr, venskab, heltegerninger, sågar en smule kærlighed og meget mere. Jeg er faktisk en smule benovet over at Camilla Wandahl kan få så meget ned i en bog der er så tynd og indeholder så store bogstaver. Og så stadig få det til at flyde så let og naturligt som en fjer i luften.

Den kolde nøgle er nok min personlige favorit i serien indtil videre. Og jeg er sikker på at jeg ville have elsket den som barn. Ja faktisk så nyder jeg at læse den i dag. Så jeg er sikker på det her er en af de højtlæsningsbøger både børn og voksne vil elske at samle sig om.

Det er altid svært hvor meget karakteristik man kan få ind i en børnebog, men i Camilla Wandahls søstre på de syv have serie er de alle markante personligheder uden på nogen måde at være stereotype.

Tegningerne er en stor del i børnebøger og der må jeg sige at Jesper Ejsing gør et helt fantastisk stykke arbejde med at visualisere serien. Jeg elsker de flotte tegninger.
SHARE:

2 kommentarer

  1. Camilla Wandahl, hun er også HUF-medlem, er hun ikke? Mener at kunne huske hende fra skriveweekenden i 2008. Imponerende at hun er nået så langt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo det er hun, hun underviste os faktisk sidste år på skrivekurset. Har du fået meldt dig ind igen?

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig