onsdag den 9. oktober 2013

Øjnene der ser (Lying games #3) anmeldelse

Øjnene der ser

Forfatter: Sara Shepard
Serie: Lying Game #3
Originalsprog: Engelsk
Målgruppe: YA
Udgiver: Politikens Forlag, 2013


Tak til Politikens Forlag for anmeldereksemplaret


Se også Politikens facebookside for ungdomsbøger

Lying Game er også en tv-serie, den fik desværre kun to sæsoner før den blev droppet.








Emma Paxton har overtaget sin døde tvillingesøster, Suttons, identitet, for at opklare, hvem der myrdede hende.

Der er mange, der kunne have ønsket Sutton død, og selvom Emma efterhånden kan udelukke en lang række mistænkte, er hun stadig ikke kommet nærmere på hvem morderen er. Men ét navn bliver ved med at poppe op: Thayer Vega. Han har været væk i flere måneder, men pludselig en nat dukker han op i Suttons soveværelse. Ved han at Sutton er død? Hvad vil han?

Lying Game, Øjnene der ser er tredje bind i en serie på i alt fire bøger.

Serien er solgt til flere lande og ABC Entertainment har lavet Lying Game til en tv-serie, som vises i USA.



Skønt gensynd med denne omgang let YA chick-lit. - Lying games serien.  

Serien gror mere og mere på mig. På mange måder synes jeg også Øjnene der ser er den bedste i serien indtil videre.

Det er dog ved at være lidt trættende at Emma/Sutton råber ulv hele tiden. Dette er tredje bog i serien og den slutter på stortset sammen måde som de to første bøger.

Man skulle tro at gentagelse vil give en dårligere rating. Men selvom de slutter ens og har samme opbygning, så er der alligevel nogle nye ting der sker. Selvom jeg ved at dem de nu mistænker for morderen sikkert ikke er det, så tænker jeg i stedet, jamen hvordan hænger det så sammen? Jeg er på en gang skrub forvirret og samtidig frustreret, men på den gode måde. Den måde der betyder at jeg bare må læse videre og finde ud af hvordan det så hænger sammen.

Og så bliver Thayer jo introduceret. Jeg synes han er en enorm spændende karakter i bogen, frem for hvad han var i tv-serien. Ja jeg synes faktisk han var en fuldstændig anden i tv-serien. Jeg håber inderligt vi kommer til at se mere til ham i den næste bog. Han sætter lidt mere kulør på bøgerne, det er dejligt.

Omvendt er jeg lidt træt af Ethan. Faktisk tænker jeg at han vil være den perfekte Sutton morder.


SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig