mandag den 14. oktober 2013

Julebogen anmeldelse

Julebogen

Forfatter: Sabine Lemire
Genre: Fagbog
Målgruppe: Familier
Udgiver: Carlsen

Tak til forlaget Carlsen for anmeldereksemplaret, tjek også deres facebookside ud















Julebogen er en inspirationsbog for børn og voksne til december måned. Bogen giver ideer og inspiration til hyggelige ting, som man kan fordybe sig med sammen. I den travle juletid med mange sociale arrangementer, er det rart også at finde tid til både god mad, bagning, konfekt og kreative projekter.
I denne bog finder du både masser af klippe-klistre-ting, opskrifter på klassisk julebag og gode tips til gaver, man selv kan lave.
Julen er for de fleste meget personlig og med faste traditioner. Jeg håber alligevel, at ideerne i denne bog vil inspirere og passe til jeres personlige jul.
Jeg ønsker dig og din familie mange gode december-timer sammen til at bage og smage samt klippe og klistre.
Rigtig glædelig jul!



Julebogen er udkommet i dag, og den er spækket med reaktive forslag indenfor alt med julen at gøre, pynt, julekalendere, mad, indpakning, julelege mv.

Jeg var meget hurtig til at bladre bogen grundigt igennem. For jeg elsker julebøger. Jeg elsker inspiration der har med jul at gøre. Der er helt sikkert nogle af ideerne jeg skal forsøge mig med når vi kommer ind i november og december. Jeg elsker især ideen om at pynte julegaverne. Forfatter Sabine Lemire, gør det meget nemt. Hun forklare alt hvad hun har brugt, hvordan hun har gjort og oveni købet lavet skabeloner bagerst i bogen, til os der måske ikke er så fingrefærdige.

Bogen er et fantastisk redskab til børnefamilier, især fordi der er forslag til pynt, børn kan være med til at lade, sorteret efter alder. Så bliver det altså ikke nemmere. Hvad med i stedet for at købe en dyr pakkekalender at lave en selv ud af tændstikæsker? Man har masser af mulighed for at gøre det personlig og fylde de små tændstikæsker med lige det man synes. Generelt tager bogen højde for travlhed i julen, men ikke mindst også hvordan man i travlheden kan få julehyggen ind i hverdagen. Kender i det at julestemning først når at komme den 24ende? Med den her bog skulle der være en chance for at man kan få sneget lidt julestemning ind noget før.

Pynt er altid smag og behag, men selvom stilen i bogen ikke ligefrem er min, så er ideerne lavet på en sådan måde at jeg hurtigt kan se hvad jeg skal lave om, for at gøre det til min stil. Jeg tænker at det måske også lidt er bevidst. Og der er masser af ideer, så der er rigeligt at vælge imellem.

Ihh.. jeg glæder mig allerede til at forsøge mig med nogle af de lækre opskrifter og kreative ideer.
SHARE:

2 kommentarer

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig