søndag den 6. oktober 2013

Livet levet nedefra anmeldelse

Livet levet nedefra

Forfatter: Frederik Bøgh Bisgaard
Genre: Digte
Udgiver: Forlaget Helle


Tak til forfatter Frederik Bøgh Bisgaard og Forlaget Helle for anmeldereksemplaret.







Livet levet nedenfra af Frederik Bøgh Bisgaard er en lyrik samling bestående af brudstykker af en samtale fra bunden af det hele.

"Hele mit liv,
har jeg tatoveret min sjæl,
med skuffelser og nederlag.
Nu forsøger jeg at få dem fjernet,
med sprit i store mængder."

Denne bog er ikke blot en hyldest til de brune værtshuse, men en hyldest til de fantastiske historier og skæbner, der sidder i mørket.

Det er en livsfortælling fyldt med humor, smerte, selverkendelse og fornægtelse. Det er en velment skideballe til samfundet og en kærlighedserklæring til den danske hygge.
Det er en historie om en mand, som ikke må glemmes – en mand der repræsenterer en hel samfundsklasse.




Digte for mig, skal helst give mig en masse at tænke over. Derfor er digte så utrolig meget en smagssag. Meget mere end andre genre, synes jeg. Nok især fordi digte er noget af det mest personlige man kan skrive. For mig er digte lige så meget et indblik i personen som i emnet digtet beskriver.

Nogle af digtene gav mig noget at tænke over og nogle af digtene gjorde ikke. Mange af dem gav mig i stedet et smil på læben.

Frem for alt så vil jeg faktisk karakterisere disse digte som digte med en punchline. De er korte, men de har en præcis pointe. Og pointen bliver slået fast så man ikke er i tvivl. Jeg kan faktisk rigtig godt lide at man ikke skal sidde og dvæle en masse ved meningen af digtet, men at det er slået fast med søm. For det giver mig mere rum til at tænke over hvad digtet siger og ikke hvad digtet rent faktisk prøver at sige.

Så et rigtig flot debut, med tankevækkende og sjove digte om livet set nedefra og gennem en ølflaske.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig