lørdag den 26. oktober 2013

The Lying Game #4 - Gemmeleg anmeldelse

Gemmeleg

Forfatter: Sara Shepard
Serie: Lying Game #4
Originalsprog: Engelsk
Målgruppe: YA
Udgiver: Politikens Forlag, 2012


Tak til Politikens Forlag for anmeldereksemplaret


Se også Politikens facebookside for ungdomsbøger

Lying Game er også en tv-serie, den fik desværre kun to sæsoner før den blev droppet.








Emma har overtaget sin døde tvillingesøster, Suttons, identitet, for at opklare, hvem der myrdede hende. Alle Suttons veninder har et alibi for den aften, Sutton blev myrdet, men hvad med Suttons nærmeste familie?

Hendes adoptivsøster, Laurel, hader Sutton, fordi hun fik den fyr, Laurel allerhelst ville have haft. Indtil nu er det lykkedes for Emma ikke at blive afsløret af familien, men så får de besøg af Suttons farmor, der ikke er så nem at narre.

Kan Emma fortsat lyve for Sutton-familien, eller har de måske i virkeligheden hele tiden vidst, hvem hun var?

Lying Game - Gemmeleg er fjerde bind i den succesfulde amerikanske serie, der er solgt til flere lande og også kører som tv-serie i USA.



Seriøst jeg burde hade den her serie. Gemmeleg har nøjagtig samme opbygning som de sidste tre bøger og jeg synes bare at serien trækker vildt meget i langdrag. Den er også rimelig nem at forudse og så er Emma faktisk lidt for naiv. Fordi jeg har læst dem sådan rimelig i træk, så er jeg også ved at være ret så træt af gentagelser. Men ved i hvad....

Af en eller anden mærkelig årsag så gør det mig ikke så meget som det burde. Jeg tror personligt det er fordi jeg er virkelig investeret i historien. Jeg er rigtig spændt på at se om jeg har ret. Og jeg håber sådan Emma smider Ethan langt væk og vælger Thayer i stedet for. Jeg håber jeg ender med at have ret i at Ethan er moderen. Men omvendt er han virkelig lidt for meget det logiske valg. Han giver hende ret i alle hendes antagelser og leder hende derfor bevidst på vildspor. Han har en eller anden hemmelighed omkring Sutton som vi ikke kender. Og han bliver ved med at overtale Emma til ikke at gå til politiet.

En ting er sikkert, hvis de to sidste bøger i serien ikke leverer, så vil det ødelægge hele serien for mig. Så jeg krydser virkelig fingre. Denne fjerde bog fungerer i princippet som den skal. Den opbygger spændingen endnu mere og giver os lige nogle enkelte svar der gør at vi holder vores interesse vakt.

Serien er bare så dejlig let og behagelig at læse. Det bliver ved med at være sjovt at se Emma udgive sig som Sutton.

Jeg er meget spændt på de sidste to bøger i serien. Der skal afdækkes en hel del i de bøger. Desværre ved jeg ikke lige hvornår de udkommer på dansk endnu. Suk. Det er virkelig svært at vente. Især fordi de engelske udgaver er udkommet.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig