tirsdag den 1. oktober 2013

Top ti tirsdag - Top Ten Book Turn-Offs

Emnerne følger The Broke and the Bookish

Altså hvilke ting der gør at jeg kan blive tændt helt af på en ellers god bog.


Alt for lette hovsa løsninger
Kender i ikke det at forfatteren har stillet en vanvittig kompliceret historie op, for så at slutte den med en løsning der var lidt for let. Det giver en meget flad følelse.

Den onde modstander er i virkeligheden din far
God i starten, men nu er den efterhånden brugt af alt for mange.

Positivitet omkring utroskab
Hvad er der positivt ved utroskab??

At bogen ikke holder hvad den lover
Surt at opdage at de forventninger man havde til bogen ikke blev indfriet

En alt for hjernedød heltinde
Det kan jeg altså bare ikke snuppe. Hallooooo har du overhovedet øjne i hovedet?

Når en hovedperson ikke reagerer naturligt på dødsfald
Ved ikke helt hvorfor men der er ikke noget der genere mig mere end en hovedperson, der kun lige tænker, nå... min forældre er nok døde så, det var da frygteligt, nå men videre med det jeg var i gang med. Eller lignende situationer.

I trekants dramaer, når hun ender sammen med den forkerte
Det er heldigvis ikke noget der sker så tit for mig, men det kan jo ske at jeg holder med den, i forfatterens øjne, forkerte.

Store plothuller
De irritere mig grænseløst. Stop!

Dødsfald i slutningen som ikke har nogen funktion overhovedet
Slutninger hvor det virker som om forfatteren lige synes der skulle ske noget, og så dræber vi lige hovedpersonen, hader jeg! Hvis der skal dø nogen i slutningen så skal der være en god grund til det. Ellers er det for mig at se en alt for let slutning for en forfatter at vælge. Der skal være en mening, noget at tænke over bagefter.

Sniksnak
Laaange kedelige dialoger og hvor fremdrift er en by i Rusland.


Der er sikker mange flere, men det var lige hvad der poppede først frem i mit hoved. Er der nogen i kan genkende, eller har i andre?
SHARE:

2 kommentarer

  1. Kan nikke genkendende til det hele. Især hjernedøde helte/heltinder og trekantsdramaer hvor 'de forkerte' ender sammen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er altså helt frustrerende når det sker.

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig