mandag den 2. december 2013

Gregor og Blodets Forbandelse anmeldelse

Gregor og Blodets Forbandelse

Forfatter: Suzanne Collins
Serie: Underland Chronicles #3
Genre: Fantasy
Målgruppe: 8-12 år
Udgiver: Gyldendal

Tak til Gyldendal for anmeldereksemplaret

Tjek også Gyldendals facebook side, med bøger for unge ud.













Underlandets beboere kæmper mod pestens hærgen, og Gregor og hans lillesøster tager igen ned i den mørke verden under New York for at hjælpe deres venner. Det viser sig, at den uhyggelige sygdom er ude af kontrol. Gregor må tage på en rejse gennem Underlandets farligste egne for at finde kuren mod blodets forbandelse, der truer med at udslette landets befolkning - og hans egen familie.


For hver bog jeg læser i serien, jo mere ser jeg frem til den næste. Det er sådan et skøn univers at vende tilbage til. Jeg elsker de talende dyr og det eventyr som det på alle måder er. Jeg elsker Gregor og hans familie. Gregor er en fantastisk hovedperson. Historien kræver så meget af ham, at man ikke kan lade være med at føle med ham hele vejen.

Der er rigtig mange løse ender fra Gregor i dødens labyrint (som er 2'eren i serien) og det får vi heldigvis svar på i denne bog. Gregor og blodets forbandelse er på mange måder en følelsesmæssigt rutsjebane, men det er stadig en meget sjov rutsjebane.

Selvom alle historierne i serien indtil videre, har en profeti og stort set de samme budskaber, så er historierne på ingen måde ens. De er alle underholdende og anderledes. Hvilket jeg synes er skønt. Jeg synes det omvendte ses alt for tit indenfor ungdomsserier. Samtidig er det samme kvalitet som de første to bøger. Sproget er rigtig godt og det samme med flowet. Der er masser af nervepirrende aktion som vil underholde børn fra 8 år og deres forældre.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig