fredag den 13. december 2013

Hades anmeldelse

Hades

Forfatter: Alexandra Adornetto
Serie: Halo #2
Originalsprog: Engelsk
Målgruppe: Unge
Udgiver: Politikens Forlag


Tak til Politikens Forlag for anmeldereksemplaret


Se også Politikens facebookside for ungdomsbøger











Hades er en ungdomsroman fra australieren Alexandra Adornetto. Hades er andet bind i Halo-triologien.Man følger i denne bog Xavier og Beth, hvis forhold endelig er blevet accepteret af Beth´s søskende, til en Halloweenfest i et gammelt forladt hus, hvor Beth modvilligt deltager i en sceance med sine venner. Sceancen vækker ultimativt dæmonen Jake Thorn, der narrer Bethany med på en tur på motorcykel, under påskud af at Xavier er kommet til skade. Motorcyklen, bringer Beth og Jake gennem en portal og ind i Helvede...



Jeg kan ikke særlig godt med den her serie. Jeg synes Xavier er kvalmende perfekt og kedelig. Beth er kvalmende sød og naiv. Jeg forstår hende generelt ikke. Det ene øjeblik gør hun præcis hvad hun får besked på af dæmonen Jake, det næste øjeblik siger hun nej til en lille ting og bliver kaldt modig. Det hænger ikke helt sammen i min verden.

I den her bog er Beth i Helvede, men seriøst selv Helvede er kedelig. Faktisk virker den ikke spor anderledes end hvad der foregår i den virkelige verden. På mange måder virker det som om forfatteren selv er en smule naiv på hvordan verden i virkeligheden ser ud.

Så desværre er serien er slet ikke noget for mig, selvom jeg ihærdigt prøvede, så fungerede det bare slet ikke for mig.

Dermed sagt så er den skrevet godt og jeg er sikker på at der er rigtig mange der vil kunne få noget ud af denne søde og meget religiøse fortælling. Dog vil jeg ikke sætte den til Young adult genren, jeg føler ikke rigtig bogen kan give noget til den aldersgruppe, men jeg tror til gengæld det vil være en god bog i aldersgruppen 11-14 år.


SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig