søndag den 22. december 2013

Kaptajn Bimses jul juleanmeldelse

Kaptajn Bimses jul

Forfatter: Bjarne Reuter
Serie: Kaptajn Bimse #4
Genre: Realisme
Målgruppe: Børn
Udgiver: Gyldendal





















Dette er fjerde selvstændige bind i Bjarne Reuters sjove, eventyrlige og hyggelige fortællinger om pigen Anna og handes venne Kaptajn Bimse og Goggeletten.



Jeg læste faktisk to Bjarne Reuter bøger. Brødrene Mortensens jul og den her. Denne her har også et kapitel for hver dag i december. Ironisk nok, så er tilfældet med den her bog nøjagtig det samme som med Brødrene Mortensen. Endda værre. Den her bog var enormt kedelig.

Jeg har det helt dårligt over ikke at kunne lide noget af Bjarne Retuer, som gennem tiden har været en af, hvis ikke den bedste, betalte forfatter i Danmark.

Det første af historien hvor man følger en pige og hendes forældre, kunne jeg godt lide. Men da historien gik over til at handle om pigen og hendes talende tøjdyr, så faldt jeg i staver mellem linjerne.

Desværre tror jeg heller ikke det er en bog som mange børn vil synes om i dag. Ikke med de mange fantastiske historier som efterhånden er på markedet.

Sprogligt er der intet at sætte på bogen, selvom jeg synes det har en tildens til at være lidt for meget beskrivelse og lidt for lidt handling.

Julestemning var der ikke meget af. For mig var der kun lidt i starten af bogen hvor pigen ledte efter sine julegaver.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig