onsdag den 25. december 2013

Let It Snow juleanmeldelse

Let It Snow

Forfatter: John Green, Maureen Johnson og Lauren Myracle
Genre: Realisme romance
Målgruppe: YA
Udgiver: Penguin























Sparkling white snowdrifts, beautiful presents wrapped in ribbons, and multicolored lights glittering in the night through the falling snow. A Christmas Eve snowstorm transforms one small town into a romantic haven, the kind you see only in movies. Well, kinda. After all, a cold and wet hike from a stranded train through the middle of nowhere would not normally end with a delicious kiss from a charming stranger. And no one would think that a trip to the Waffle House through four feet of snow would lead to love with an old friend. Or that the way back to true love begins with a painfully early morning shift at Starbucks. Thanks to three of today's bestselling teen authors: John Green, Maureen Johnson, and Lauren Myracle - the magic of the holidays shines on these hilarious and charming interconnected tales of love, romance, and breathtaking kisses.



Bogen starter helt fantastisk ud med Maureen Johnsons historie. En historie der var så sød og så sjov at jeg fik lyst til at undersøge hvad forfatteren ellers har skrevet. Jeg nød den første historie så meget og vil have givet den fem stjerne hvis det havde været den eneste i bogen.

John Greens historie var jeg skuffet over og den sidste af Lauren Myracle havde jeg virkelig svært ved at komme igennem. Så den sidste trak selvfølgelig mest ned. Det var egentlig lidt øv at den første novelle startede så godt ud, for så var forventningen ligesom alt for høje til de sidste to. :0)

Selvom den første bog var klart den bedste, så synes jeg alligevel historien var lidt forhastet på nogle punkter. Jeg kunne godt have tænkt mig at der havde været endnu mere af den, og lidt mindre af de andre.

Som en julebog, så ved jeg ikke hvad der er med mig, men mange af de julebøger jeg har læst, har bare overhovedet ikke levet op til mine forventninger af hvad en julebog bør være. Let It Snow har lidt det samme problem som mange af de andre. Handlingen foregår omkring juletid, men stemningen er ikke sådan julet. Let It Snow er bedre til at beskrive stemningen af en snestorm end egentlig julen. Jeg vil dog sige at den første historie igen også var bedst til at gøre mig i julehumør med dens lette humor og beskrivelser af nissesnelandskaber og sne.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig