onsdag den 1. januar 2014

Film jeg skal se i 2014 - del 1

Som sidste år vil jeg lave et lille overblik over hvilke film der kunne være værd at se i 2014.
2014 bliver endnu et fantastisk filmår. Jeg fik i hvert fald tilføjet en hel del til min liste. Der er faktisk så mange, at i får den anden halvdel en anden dag. Det er lidt nemmere at overskue end en lang uoverskuelig liste.

Første halvår af 2014 byder på nogle af de film jeg har set frem til det meste af sidste år, bl.a. Divergent, Vampire Academy, Saving Mr. Banks og X-men.


Her kommer film 2014 fra januar til og med juni.
Tidspunkterne er fra kino.dk, dem der ikke var tid på er fra imdb.com



9. januar - The Wolf of Wall Street


Den her film minder mig sådan om The Great Gatsby.
Filmen bygger dog på en virkelig historie om Jordan Delfort, om hans succes på wall street
og om hans fald i kriminalitet og korruption.




23. januar - American Hustle


Mafia, FBI og en Con artist. Det lyder jo helt fantastisk.
Mon ikke også Jennifer Lawrence levere endnu en oscar værdig præstation.




20. februar - Winter's Tale


Fantasy og en film der bygger på en bog? Count me in.



 
13. marts - Grace of Monaco


En eventyrhistorie fra den virkelige verden,
men beklageligvis også en frygtelig tragedie.




13. marts - Saving Mr. Banks


Den her film glæder jeg mig så meget til at se.
Jeg forstår ikke hvorfor man ikke før har lavet en film om Walt Disney.




20. marts - Divergent


Selvom filmen lidt har blegnet for mig efter Allegiant, og efter jeg har set traileren ovenfor,
så er jeg nu alligevel meget spændt på at se den.




 27. marts - Captain America: The Winter Soldier


Selvom Captain America ikke er min favoritsuperhelt,
så er han dog stadig en meget se-værdig superhelt.




3. april - Yves Saint Lauren


Der er en del af mig, som elsker tøj, og elsker mode.
Så den her film er helt klart også en sikker vinder. Også selvom den er på fransk.




3. april - The Book Thief


Nu har jeg læst den, så nu skal jeg også se den.




17. april - The Amazing Spider-Man 2


Jahh... mere Spider-Man!!




24. april - Vampire Academy: Blood Sisters


Jeg er meget spændt på den her.
Jeg krydser fingre for at de ikke ødelægger den!
Traileren gør mig en smule forvirret må jeg tilstå.



 
22. maj - X-men: Days of Future Past


Jeg tror den her bliver epic. Nye og gamle X-mens i samme film.
Det lyder næsten for godt til at være sandt.




29. maj - Maleficent


Maleficent har været undervejs i laaang tid efterhånden. Men nu kommer den.
Jeg elsker ideen om at det er Tornerose set fra den onde Maleficents synspunkt.



 
5. juni - Serena

Traileren er endnu ikke blevet offentliggjort.

 
Danske Suzanne Bier er klar med en ny film. Denne gang Ron Rashes roman Serena.
Mon den også er Oscar-værdig? Den har både Oscar-vindende Suzanne Bier og Oscar-vindende Jennifer Lawrence sammen med filmmakkerparret fra Silver Linings Playbook, Bradley Cooper.




Hvilke film glæder du dig mest til i 2013?
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig