tirsdag den 18. marts 2014

AnneMad med mere - Små retter fra hele verden






Journalist, kok og tv-vært Anne Hjernøe har haft stor succes med sine små retter fra hele verden, der går under fællesbetegnelsen AnneMad. Nu følger hun bestselleren fra 2008 op med en ny stor bog, hvor hun har samlet alle sine AnneMads-opskrifter, både de gamle og over 80 nye og spændende af slagsen.







Anne er kendt fra tv, og har lavet en frygtelig masse programmer, som jeg slet ikke har styr på, men jeg har set nogle af dem der bare hedder Annemad, og jeg synes det var nogle skønne madprogrammer. I den her bog har Anne sammensat nogle opskrifter fra hele verden. Der er så mange spændende retter, at jeg har haft utrolig svært ved at vælge hvad jeg skulle lave, så jeg lavede en masse mad.




Der er mad fra New Yorker køkkenet, det nordiske , det italienske,  franske, spanske, arabiske, indiske, asiatiske og latinamerikanske. Puha.. man bliver næsten helt forpustet. Jeg elsker at Anne har det nordiske med. Det nordiske køkken har rigtig blomstret her de seneste år, med spændende nordiske råvarer, som vi kan være stolte af.

I overskriften står der små retter, men i hvert fald halvdelen af retterne er fuldmåltidsretter.






Så jeg fik både bagt franske baguette og hjemmebagte tortillas og jeg fik også lavet nogle dejlige varmedrikke til at drukne forårsforkølelsen.





Det var en stor succes med mad fra den her bog. Opskrifterne er nemme at gå til og mange af råvarerne er nemme at skaffe. Jeg kommer til at kigge i den her bog mange mange gange fremadrettet. Jeg synes det er en fuldstændig geniale ide at samle opskrifter fra de internationale køkkener i en bog. Anne har samlet mange helt traditionelle opskrifter fra de forskellige køkkener, så man kommer helt ned og mærker essensen af hvert køkken.


SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig