torsdag den 6. marts 2014

Friske lig anmeldelse

Friske lig


Forfatter: Nicole Boyle Rødtnes
Genre: Fantasy
Målgruppe: Alle, men skrevet til børn
Udgiver: Forlaget Alvilda


Tak til Alvilda for anmeldereksemplaret










Zombierne kaster sig over liget som piratfisk. Flår lunser af kød af det, indtil knoglerne er synlige. En zombie river hoved af. Hamrer det mod gulvet som en kokosnød. Jeg hører den knasende lyd, da kraniet giver sig. Så kommer den svuppende lyd af fingre, der graver hjernemasse ud.


Jeg elsker den her serie. Jeg synes Nicole er en enormt dygtig forfatter til børne- og ungdomsbøger indenfor fantasy genren. Hun negler den da også fuldstændig med dette hæsblæsende aktion zombieeventyr. Ingen følelser er hellige når man læser den her bog. Den er ganske enkelt: fantastisk.

Egentlig så er det jo en børnebog, og den kan da også sagtens læses af børn. Dog mest for de børn der ikke får mareridt af zombier. Men jeg elsker virkelig selv at læse den. For mit vedkommende kunne jeg i princippet ligeså godt læse enhver anden ungdomsbog eller voksenbog. Men det er jo ofte noget af det fantasy kan og noget af det jeg selv elsker fantasy for. Det er for alle aldersgrupper, det er de store spørgsmål fortalt i eventyr. Friske lig, er så måske et lidt mere horror baseret eventyr, men så alligevel ikke. Jeg er personligt ikke gode til horror, men hvis horror var lig med den her type bog så bring it! Helt lige nu!

Bogen er både for drenge og piger. Jeg elsker at Nicole både har en dreng og en pige, et søskende par, i hovedrollen. På den måde synes jeg nemlig ikke historien afgrænser til det ene eller det andet køn, og det ville virkelig også være synd, for alle kan nyde den her historie. Måske især forældrene.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig