lørdag den 8. marts 2014

The Demigod diaries


The Demigod diaries

Forfatter: Rick Riordan og Haley Riordan
Serie: Percy Jackson & Heroes of Olympus
Genre: Fantasy, mytologi
Målgruppe: Unge
Udgiver: Hyperion Book

















What dangers do runaway demigods Luke and Thalia face on their way to Camp Half-Blood? Are Percy and Annabeth up to the task of rescuing stolen goods from a fire-breathing giant who doesn't take kindly to intruders? How exactly are Leo, Piper, and Jason supposed to find a runaway table, dodge a band of party-loving Maenads" ("who just might be a little psychotic), and stave off a massive explosion...all in one hour or less?
With his trademark wit and creativity, Rick Riordan answers these questions and more in three never-before-seen short stories that provide vital back-story to the Heroes of Olympus and Percy Jackson books. Original art, enlightening character interviews and profiles, puzzles, and a quiz add to the fun in this action-packed collection.



The Demigod diaries, er en novelle til heroes of olympus serien. Novellen indeholder historier fra før Percy Jackson serien også. Derudover så er der en historie hvor Rick Riordans søn er forfatteren. Rick Riordan ser ud til at have givet sønnen frit spil med hans univers, og skriver selv at han synes det har været en øjenåbende oplevelse. 

Jeg elsker de her små noveller til de bøger hvor jeg ikke kan få nok af universet, og det er 100% tilfældet med Rick Riordans græske olympiske serie. Så jeg nød af få indblik i karakteren Luke og få mere kærlighedseventyr med Percy og Annabeth.

Det jeg ikke kunne lide ved denne novelle samling var faktisk Haley Riordans historie. Haley var egentlig direkte årsagen til at Rick Riordan skabte karakteren Percy Jackson. Haley lider nemlig af adhd og ordblindhed og en aften hvor han skulle sove, fortalte hans far Rick en historie om en græsk demigod, ved navn Percy Jackson. På den måde blev historien skabt. Så Haley har fulgt historien hele vejen, og er derfor en stor del af den. Men jeg kedede mig faktisk lidt under hans novelle. Jeg synes egentlig Haley skriver rigtig godt, men jeg synes bare han skulle skrive på sit eget i stedet for. Rick Riordan og Haley Riordan skriver nemlig slet slet ikke ens. Så Haleys novelle gør for mig intet godt. Jeg synes den laver lidt rod i min opfattelse af universet og den føles derfor utrolig uægte. 

Rick Riordans historier gør stadig helt klart bogen værd at læse. Man kan næsten ikke kalde sig fan af serien hvis ikke man læser hans små noveller også.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig