søndag den 20. april 2014

This week #39 - ny blog og struktur på Skrivepulten

Jeg har længe gået med en ide om at lave mere struktur på bloggen, så der er lidt forskelligt til alle hver uge. Men jeg har længe synes jeg har haft alt for får dage i ugen til at nå alt det jeg gerne vil. Så indtil videre indstiller jeg This week posten, men det er for at få plads til skrivetips om søndagen. Jeg kan rigtig godt lide at skrive noget personligt, men ved i hvad jeg har fået en splinterny blog hvor jeg kun skriver om personlige ting og meget lidt om bøger. Men stadig lidt om bøger. :0) Nogle af jer som følger mig på twitter har allerede hørt om den før.

Den nye blog kommer ikke til at tage tid væk fra Skrivepulten, jeg føler nærmere at den give mig mere plads til at snakke skrivetips og bøger. Den anden blog er mere stille og rolig livstilsblog som handler om hverdags eventyr. Derfor hedder bloggen også Among Fairy Tales

Among Fairy Tales er en blog om rejser, oplevelser, mad, opskrifter og måske lidt engang imellem om stil. For tro det eller lad være jeg går faktisk også op i andre ting end bøger. :0) Ja det er næsten svært at tro. Jeg har brug for at blive mindet om det engang imellem.

Jeg har længe følte at jeg savnede et sted hvor jeg kunne skrive om lige netop det jeg havde lyst til, så derfor blev Among Fairy Tales født. Bloggen er 90% billeder og 10% tekst. Jeg vil ikke udgive blogpost hver dag som på Skrivepulten, men jeg satser på der kommer minimum to blogposts om ugen.

This week var oprindelig tænkt at jeg skulle bruge til det formål - altså at skrive lige hvad jeg havde lyst til - men når jeg kom til sidst på ugen så var det lidt som om jeg havde glemt hvad jeg havde lavet... Så det var ikke helt hensigten. Det går lidt bedre med Among Fairy Tales.

Jeg håber i vil kigge forbi engang imellem, hvis i får nok af alt min bogsnak. :0) Ris og ros er altid meget velkommen.



Strukturen på Skrivepulten

Jeg har en tendens til at lade Skrivepulten handle om anmeldelser alene, og det var oprindeligt ikke tanken. Skrivetips skulle oprindeligt være en større del. Det er jo også derfor at jeg oprindeligt navngav bloggen: Skrivepulten. Men det var lidt som om at jeg kom væk fra det igen, og jeg savner det. Så jeg har simpelthen forsøgt at strukturere lidt. Så ugerne fremad på skrivepulten kommer indtil videre til at se sådan her ud:

Mandag: Tema og vlogs
Tirsdag-Fredag: Boganmeldelser - en blanding så der både er til unge, voksne, for dem der er interesseret i realisme og fantasy. Nogle uger er der måske noget til de helt små og andre gange til de kogebogsglade.
Lørdag: Film- og seriedagen. Enten filmanmeldelser, kort om film eller Fra papir til skærm.
Søndag: Skrivetips, forfatterinterviws, skrivekonkurrencer og beretninger om mit eget skriveforløb.

Det er i første omgang lige på prøvebasis, og kun med henblik på at komme med noget for alle i løbet af ugen.


I morgen starter jeg på et frisk nyt tema som jeg er meget spændt på. Nemlig: Mit hjemmebibliotek vlog version.
SHARE:

4 kommentarer

  1. Fedt med struktur på bloggen. Jeg ser især frem til søndage! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det dejligt at høre. :0) Jeg glæder mig også til at komme til at snakke om at skrive igen. :0)

      Slet
  2. Sejt, at du er så struktureret! Men det er vel også nødvendigt, så mange jern som du har i ilden efterhånden :) Spændende emner. Især dem i weekenden, men jeg nyder som udgangspunkt alle dine indlæg, fordi der er tilpas meget variation.

    Virkelig smuk ekstra-blog med fantastiske billeder. Du er god både foran og bag et kamera; er lidt misundelig ;) Glæder mig til at følge med begge steder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja alt for mange, så det har virkelig været en hjælp for mig selv at få lidt struktur ind over i stedet for det sædvanlige kaos.

      Tusind tak for de rosende ord. :0) Det er altid så dejligt at høre. :0)

      Åh.. nej jeg er ikke særlig god foran kameraet, og i øvrigt heller ikke så meget bagved, men jeg er en happy amatør. :0) Og så kan jeg jo lidt med Photoshop. :0) Hvordan går det for resten med forsiden?

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig