tirsdag den 23. september 2014

Bagelyst

 
 
 
 
 
Tak til Politikens forlag for anmeldereksemplaret

Bagelyst indeholder over 60 personlige bud fra Annemette Voss på skønne kager. Annemettes bagelyst opstod på køkkenbordet hjemme hos hendes mormor som barn. Siden da har hun bagt kager til den helt store guldmedalje, og hendes glæde ved de søde sager er kun vokset med årene.


Det er ikke så tit jeg ser dansk tv, men når jeg gør en sjældent gang imellem, så er det for at se programmer som bagedyst. Jeg elsker at se andre bage smukke kager, og jeg var så fascineret af Annemette og hendes flotte kager at jeg så alle de afsnit hun var med i. Derfor skyndte jeg mig også at spørge om jeg måtte anmelde hendes nye bog bagelyst.





Da jeg alligevel stod og skulle holde noget efter-bryllups tamtam, så valgte jeg tre forholdsvis lette kager fra bogen. Jeg har også vildt meget lyst til at forsøge mig med nogle af de svære og flotte kager, der er i bogen, men det må blive en anden dag hvor jeg har lidt bedre tid. Jeg er i hvert fald utrolig positiv over at bogen også indeholder de lette, men faktisk utrolig gode kager. Ud af de tre kager jeg bagte har jeg fået to nye favoritkager, som jeg helt sikkert vil lave mange gange fremover.

Hvad er bedre end velsmagende kager der er lette at lave? Ja det ved jeg heller ikke….





 


Den ene nye favorit, Blondies,… hmm.. den har bare den bedste konsistens og så er den chokoladefri. Yay… i hvert fald for mig der får hovedpiner af at spise for meget af det. Jep.. hvilken tragedie ikke?

Den anden favorit var en lækker marengs kage med friske bær, flødeskum og lakridssirup. Mums, den var et stort hit blandt mine gæster. Det var Blondies faktisk også. 




Den sidste jeg prøvede var en pæretærte med marcipan. Marcipan er jo altid godt, men på trods af marcipanen så var det de to andre der blev vinderen ved kagebordet og hos mig selv. Men derfor var det nu også en utrolig velsmagende kage. 
 
 


Så jeg er helt vild med den her kogebog, for den er beskrevet så det nærmest ikke kan gå galt, og man tips til alternative udgaver bogen igennem og ikke mindst inspiration til pyntning. Det her er helt sikkert en kogebog jeg vil vende tilbage til igen og igen. Og de to kager er nu en fast del i mit køkken. Så bogen har uden det mindste tvivl givet mig bagelyst.
 
 
 
SHARE:

2 kommentarer

  1. Uh den har jeg lige bestilt på biblioteket da jeg har bladret lidt i den i boghandlen og synes den så spændende ud. Har kigget lidt på mit udvalg af bagebøger og synes jeg mangler et eller andet som er anderledes end det jeg har.

    Glæder mig til at prøve den i praksis og så kunne det jo være jeg ville købe den med din anbefaling i baghovedet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ihh.. glæd dig, og du må endelig skrive og fortælle hvilke ting du får prøvet. :0)

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig