fredag den 31. oktober 2014

Bogforum

Om præcis en uge skulle jeg meget gerne ligenu sidde på mit hotelværelse og kigge på alle de fine bøger jeg har fået på bogforum, eller måske sidder jeg på en restaurant og glædes over de fantastiske oplevelser jeg har fået den dag.

Bogforum er for mig det største boglige danske højdepunkt på året. Det er så syndssygt hyggeligt og der er bare noget ved at være tilstede der hvor der er så mange bogelsker. Det er vildt interessant at høre forfattere fortælle om deres bog, og det er spændende at se alle de nye udgivelser der er kommet op til og som man ikke har nået at nærstuderer endnu. Der er noget helt specielt ved at sidde som tilskuer mens debutantprisen bliver uddelt. En drøm bliver pludselig meget virkelig for en heldig bogelsker.

De nominerede i år til debutantprisen er

Casper Eric '7/11'
Maria Gerhardts 'Der bor Hollywoodstjerner på vejen'
Jesper Bugge Kolds 'Vintermænd'
Thomas Rydahl med 'Eremitten'
Jonas Suchaneks 'Do Danska'.

Vintermænd skal jeg ind og heppe på. Jeg har endnu ikke læst den, men den har fået sindssygt meget ros og jeg glæder mig rigtig meget til at læse den. Det er en interessant skildring af anden verdenskrig set fra to tyske brødres synspunkt. Sådan noget synes jeg er vildt spændende, for det må helt sikkert betyde masser af drama og personlige problemstillinger. Men der er også en lidt sjovere årsag til hvorfor jeg hepper på den. Nemlig at i den bog der står mit navn i kolofonen, for jeg har nemlig lavet satsen på Vintermænd, så det synes jeg er lidt hyggeligt. :0)








Tradition tro kommer jeg her med et lille udpluk af hvad jeg synes kunne være interessant at se nærmere på. Indlæggene vil komme hen over weekenden. I morgen vil jeg vise det der kunne være interessant for de madglade og for de unge og dem der elsker fantasy i almindelighed. Søndag vil jeg tage de generelle highlights.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig