lørdag den 15. november 2014

Min mofibo bogreol #3

Dette er en kort serie hvor jeg viser nogle af de bøger jeg har valgt ud på min mofibo bogreol. I håb om at det måske vil være til inspiration - lidt som currently reading eller jeg ønsker mig indlæg. Dette er det næst sidste indlæg i 'Min mofibo bogreol serien'



Den her vil jeg virkelig snart gerne læse, og det skyldes ene og alene alt den hype den her fået.





HAN ER DEN PERFEKTE MISTÆNKTE.
HUN ER DET PERFEKTE OFFER …
”Hvem er du? Og hvad har vi gjort ved hinanden?” De spørgsmål stiller Nick Dunne sig selv en varm sommermorgen på sin femårs-bryllupsdag, da hans kone Amy pludselig forsvinder. Politiet mistænker Nick for at stå bag en forbrydelse. Amys veninde afslører, at Amy var bange for ham. Han sværger, det ikke kan være sandt. Da politiet ransager hans hjem og tjekker hans computer, viser det sig, at han har været inde på mistænkelige hjemmesider. Han fastholder hårdnakket, at han ikke kender noget til det. 
Men hvis Nick ikke har en finger med i spillet, hvor er hans smukke kone så blevet af?
Både Nick og Amy er ekstremt gode til at lyve. De lyver for sig selv og hinanden. Og nu lyver de også for dig …
Kvinden der forsvandt er bogen alle taler om i USA. Romanen røg direkte ind på New York Times’ bestsellerliste, kun overgået af serien Fifty Shades; den er solgt til udgivelse i 28 lande og har solgt mere end 2 millioner eksemplarer alene i USA. 
 
 
 
 
 
 
Enhjørninger! En stor tyk fantasy bog! Jeg er solgt!
 
 
 
 
 
 
Når historien er eviggyldig, bliver sted og tid ligegyldig.

Storbondens datter, Anna, og den unge tater, Rham, har begge svært ved at affinde sig med de forventninger som omgivelserne stiller til dem. Anna vil ikke giftes og have børn, og Rham vil ikke underkaste sig autoriteterne. Et moderløst enhjørningeføl knytter bånd imellem dem, og på tværs af race og klasseskel oplever de for første gang forståelse og accept. Samtidig kommer en veltalende politiker til magten ved at sprede had og frygt blandt sine tilhængere med beskrivelser af taterne som tyve, mordere og hekse, som skal holdes nede med hård hånd. Dette bringer Rham i problemer med myndighederne, og Anna i problemer med naboerne da hun vælger at tage afstand fra fremmedhadet. Snart må de begge indse at selv en drøm har sin pris, og deres forhold får så vidtrækkende konsekvenser at det trækker spor, ikke kun i Anna og Rhams liv, men i hele landsdelen det følgende årti.
 
 
 
 
 
 
Jeg er ikke helt gode venner med filmatiseringen af Bridget Jones. Jeg både elsker den og hader den. Så det er lidt et mystisk forhold, der har skræmt mig en smule væk fra at læse bogen, men da jeg fandt den på mofibo puttede jeg den alligevel på bogreolen. Bøger er jo oftes bedre end filmen.
 
 
 
 
TIRSDAG DEN 21. MARTS: Jeg vil ikke gå i seng med eller tage nogen notits af Daniel mere.

LØRDAG DEN 29. APRIL: Toogtyve timer, fire pizzaer, én gang indisk fastfood, tre pakker cigaretter og tre flasker champagne senere er Daniel her stadig. Jeg er forelsket.

Det er ikke altid lige let at være omkring de 30, single, uorganiseret og selvoptaget, og hvis ikke det var, fordi Bridget var udstyret med en god portion selvironi, ville det sikkert gå helt galt! Med sin genkendelige og elskelige romanfigur Bridget Jones har Helen Fielding givet stemme til millioner af moderne kvinders frustrationer over singleliv, karriereræs og søgen efter den eneste ene.

Bridget Jones’ dagbog er filmatiseret med Renée Zellweger i rollen som Bridget, Hugh Grant som Daniel Cleaver og Colin Firth som Mark Darcy.
 
 
 
 
 
Jeg elsker at jeg kan finde Maria Helleberg bøger på mofibo også. Det elsker mit historieglade hjerte. :0) Den første jeg tror jeg vil kaste mig over er Dagmar.
 
 
 
 
 
 
Dagmar vokser op i et demokrati, men må som kejserinde af Rusland finde fodfæste i et ældgammelt, enevældigt monarki i et dybt forarmet land. Hun søger politisk indflydelse, men må bøje sig for systemet. Og for det faktum, at hun forbliver en dansker i Rusland. I et sælsomt ægteskab – med broderen til den mand, hun forelskede sig i.
 
Rusland går ind i en dødsspiral under hendes søn, Nikolaj den Anden. Revolutionen bryder ud og Dagmar tilbringer – under revolution og borgerkrig – to år i husarrest på Krim, inden hun vender tilbage til Danmark, hvor hun tilbringer resten af sine dage.
 
Her­fra fortælles Maria Hellebergs roman.




En sjov bogserie jeg længe har haft en nysgerrigt øje på er også at finde på mofibo, og jeg er ret spændt på at stifte bekendtskab med både Pies & Prejudice, The Mother-Daughter Bookclub og Home for the Holidays
 
 
 
 
 
 
 
The book club
is about to get
a makeover....

Even if Megan would rather be at the mall, Cassidy is late for hockey practice, Emma's already read every book in existence, and Jess is missing her mother too much to care, the new book club is scheduled to meet every month.
But what begins as a mom-imposed ritual of reading Little Women soon helps four unlikely friends navigate the drama of middle school. From stolen journals, to secret crushes, to a fashion-fiasco first dance, the girls are up to their Wellie boots in drama. They can't help but wonder: What would Jo March do?
Acclaimed author Heather Vogel Frederick will delight daughters of all ages in a novel about the fabulousness of fiction, family, and friendship.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig