onsdag den 12. november 2014

Ruin and Rising


Ruin and Rising
Forfatter: Leigh Bardugo
Serie: The Grisha #3
Målgruppe: YA
Genre: Fantasy






















The Darkling rules Ravka from his shadow throne.

Now the nation's fate rests with a broken Sun Summoner, a disgraced tracker, and the shattered remnants of a once-great magical army.

Deep in an ancient network of tunnels and caverns, a weakened Alina must submit to the dubious protection of the Apparat and the zealots who worship her as a Saint. Yet her plans lie elsewhere, with the hunt for the elusive firebird and the hope that an outlaw prince still survives.



Ja bort set fra at den her bog er gået i en helt anden retning end jeg havde håbet, så var slutningen faktisk ganske perfekt. Der var hverken nogen stor lyserød sløjfe, eller sindssyge sære ting som forfatteren lige vil smide efter os. Slutningen giver mening, den gør ondt og den giver glæde. Så det var en ret god oplevelse. Så jeg er sikker på at dem der elsker serien ikke vil blive skuffet.

Dog er jeg altså generelt ikke så hooked på den her serie. Jeg synes ikke forfatteren formår at nå dybt nok med karakterne i forhold til den verden der er opstillet. Og følelsesmæssigt synes jeg slet ikke jeg er der hvor hovedpersonen er. Jeg synes nogle af reaktionerne var lidt ved siden af og nogle af tingene var lidt for nemt løst.

I starten virkede serien som noget nyt og frisk, men nu er det som om det hele i stedet er forkert og mærkeligt. Det var en fin, og måske endda en smule kedelig, fortælling for mig, hverken mere eller mindre.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig