mandag den 17. november 2014

Shopaholic & Sister

Shopaholic & Sister

Forfatter: Sophie Kinsella
Serie: Shopaholic #4
Genre: Chick-lit
Målgruppe: Voksne
På dansk: Shopaholic og søster
Udgiver: Lindhardt og Ringhof

















Becky Bloomwood, America’s favorite shopaholic, is back in a hilarious, heartwarming tale of married life, best friends, and long-lost sisters (and the perils of simply having to own an Angel handbag!). What’s a round-the-world honeymoon if you can’t buy the odd souvenir to ship back home? Like the twenty silk dressing gowns Becky found in Hong Kong…the hand-carved dining table (and ten chairs) from Sri Lanka…the, um, huge wooden giraffes from Malawi (that her husband Luke expressly forbade her to buy)…



Endnu et fantastisk skud på stammen. Jeg elsker at vi er tilbage i England, og at Kinsella går ind i hvordan det er at være gift. Jeg elsker at bipersonerne er så levende. Jeg elsker at Becky er den samme, men at hun så alligevel er vokset i forhold til de første bøger. Jeg elsker at Shopaholic bøgerne er individuelle på deres måde, og at de ikke bare køre efter samme skabelon - og at hun giver Becky nye udfordringer og nye mål.

Kinsella ændre 100% holdningen om at chick-lit bare er noget overfladisk læsning. Ja det er letlæsning og hyggeligt, men den stamme som Kinsella har bygget op omkring serien, er noget tykkere end bøger jeg har læst der bliver litterært rost. Ja, så kan de jo helt sikkert noget andet - som f.eks. inden for sprog. Der jeg vil hen er bare at jeg elsker kombinationen af det fjerlette og den dybden som er tilstede hele vejen igennem bogen.

Jeg kan virkelig godt forstå at den her serie er blevet så populær som den er. Jeg elsker den britiske humor - jeg var flad af grin det sted med sound of music ... Bogen her er bedre end den bedste plade chokolade med nøddestykker. Så er det sagt. Intet mindre kan gøre det.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig