søndag den 28. december 2014

Bøger købt i London





Jeg har slet ikke fortalt jer om de skønne bogkøb jeg gjorde sidst jeg var i London, og det er efterhånden ved at være et stykke tid siden. Men det er nogle smukke perler som har prydet mit hjemmebibliotek et stykke tid nu.



 

Først og fremmest skulle jeg jo ind og se Folio Societys fysiske butik der ligger i hjertet af London. Der købte jeg selvfølgelig nogle bøger. Jeg har længe kigget på den fine udgave af Pride and Prejudice, og da min mand og jeg for sjov blev ved med at kalde turen vores 2. bryllupsrejse, så var det et oplagt valg. Da åbningscitatet fra bogen blev sagt i præstens tale til os i kirken, og som så smukt pryder bogens omslag.




Man kan heller ikke have for mange udgaver af ens yndlingsbog vel? Dernæst faldt valget på 'The Princess Bride' som jeg har villet læse rigtig længe, men jeg er bare faldet pladask for de flotte tegneseriepræget illustrationer. Der er en del nostalgi i det for mig. Jeg elskede sådan nogle tegninger da jeg var barn, fordi det betød at de altid understøttede en historie med masser af aktion og eventyr.



 
Dernæst skulle jeg jo have en af de bøger som jeg har besluttet mig for at samle på. Nemlig the Rainbow coloured fairy books. Det er svært at vælge hvilken det skulle være, eftersom at jeg jo gerne vil have dem alle. Men da jeg nok savnede min kat en hel del, så faldt valget på den bog der havde en dejlig illustration af en kat på forsatsen.




Da vi kom ud af butikken var det med en ekstra bog og en ekstra folio society taske, som vi fik gratis. Jeg elsker den fine kalender bog, der indeholder illustrationer af fugle i enhver afskygning. Kalender bogen er lavet med samme omtanke som alle andre af folio societys smukke bøger.





Resten af bøgerne jeg købte blegner næsten en smule ved siden af de her ovenstående bøger, men derfor var de nu alle et mindeværdigt køb.

Vi var i Harry Potters propfyldte shop på Kings Cross, og der kom vi ud med et par chokolade frøer og denne smukke bog, som jeg glæder mig rigtig meget til at se nærmere på.


 

The Guest Cat var på det tidspunkt jeg var der, den helt store bestseller. Og jeg ved ikke om det var fordi jeg savnede min kat igen, eller det var fordi jeg faldt for coveret eller teksten på coveret, men den bog skulle jeg bare have.




Endelig blev det min tur til at eje en af de smukke, smukke udgaver af Fitzgeralds bøger. Jeg synes den er noget af det smukkeste jeg har set længe, og jeg håber at jeg kan tilføje flere af samlingen til mit bibliotek snart.



 
Sidst men bestemt ikke mindst, så skulle jeg da også have den her bog som er 2'eren i en ny Sherlock Holmes serie skrevet af Anthony Horowitz og som han har fået utrolig meget ros for. Det er faktisk også nærmest umuligt at finde den første bog i en hardback uden at skulle af med en mindre formue.


 
SHARE:

8 kommentarer

  1. Åh, hvor er det virkelig nogle smukke bøger, du fik med hjem fra London. Men hvor må det virkelig have været svært at begrænse sig i Folio Societys butik - der må virkelig være mange alt for smukke bøger :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var virkelig også svært!! Bøgerne er bare endnu finere når man står med dem i hånden end når man ser dem på hjemmesiden. Det er virkelig skidt for pengepungen.

      Slet
  2. Åh nogle smukke bøger!! Jeg vil så gerne shoppe amok i Londons skønne bog forretninger!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er et must når man er i London. Jeg har altid problemer med plads i kufferten!

      Slet
  3. SÅ misundelig! Især på The Princess Bride - jeg må altså snart få købt et eksemplar :)
    Hvordan er prisen egentlig i butikken i forhold til deres priser på hjemmesiden?

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Prisen er den samme i butikken som på nette, lige bortset fra moms delen, som følger den engelsk moms. Så der er noget at spare.

      Slet
  4. Det er virkelig nogle flotte bøger, du har købt. Jeg var faktisk slet ikke klar over at Folio Society havde en hel butik i London. Det vil jeg huske, næste gang jeg skal til London :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det må du endelig gøre. Jeg tror jeg tilbragte en time derinde bare med at gå rundt og se alle de smukke bøger. Suk. Jeg havde lyst til at tage halvdelen af butikken med hjem.

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig