torsdag den 25. december 2014

Jaget

Jaget

Forfatter: Maggie Stiefvater
Serier: Spirit Animal #2
Originalsprog: Engelsk, Hunted
Genre: Fantasy, eventyr
Målgruppe: 8-12 og opefter
Udgiver: Alvilda



Tak til Forlaget Alvilda for anmeldereksemplaret

















I den fantastiske verden Erdas er det kun ganske få, der har evnerne til at påkalde et totemdyr. Når det sker, opstår der et unikt bånd mellem dyr og menneske, der giver uanede kræfter. Men hvad hvis der fandtes en anden måde at påkalde et totemdyr på? En måde, der gav mennesket absolut kontrol over dyret? Og hvad hvis et ondskabsfuldt menneske blev indviet i denne hemmelighed – uden at kende dens mørke bagside? De fire helte er ved at finde sammen som gruppe og er stadig i gang med at lære hver deres totemdyr at kende. Men allerede nu skal de møde en frygtindgydendefjende, som vil gøre hvad som helst for at knuse dem!


Jeg var spændt på at læse denne bog, fordi den første i serien er af en anden forfatter. Sådan fortsætter det faktisk hele serien igennem, med en ny forfatter til hver bog, så jeg var spændt på at se om der var store forskelle fra bog til bog. Om bøgerne bliver bedre eller dårligere ved at de måske er forskellige eller måske ikke så forskellige. Forfattere som skriver i andres skrivestil er som udgangspunkt en dårlig ide, men det er jo heller ikke nogen god ide at bøgerne har deres seperate liv så meget så at det går ud over helheden.

Faktisk synes jeg Maggie Stiefvaters overtagelse fungerer problemfrit. Jeg har desværre ikke læst andet fra hende før så jeg har svært ved at bedømme forskellen. Historien var dog rigtig fin og noget af det dybde jeg savnede ved karakterne fik jeg i denne bog.

Jeg synes det er en super hyggelig historie og jeg elsker at personerne har hver deres totemdyr, for sikke dog nogle fantastiske dyr med skønne personligheder.

Selve bogens opsætning er ligesom sin forgængers. Vi hopper fra person til person og selve opbygningen synes at være det samme. Men det er som om selve historien mangler noget. Det er svært at sætter finger på hvad det er. Det er muligvis sjæl den mangler. Jeg synes det er svært sådan rigtig at lave sig ind i karakterne, det føles lidt som om man sidder og ser på dem gennem et tåget fjernsyn. Man kan se og høre alt hvad de foretager sig, men det gør bare ikke et særligt godt indtryk fordi det er så svært sådan rigtig at føle sig en del af historien.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig