fredag den 5. december 2014

Shopaholic & baby


Shopaholic & baby
Forfatter: Sophie Kinsella
Serie: Shopaholic #5
Genre: Chick-lit
Målgruppe: Voksne

På dansk: Shopaholic og baby
Udgiver: Lindhardt og Ringhof





















Becky Brandon (nee Bloomwood) is pregnant! She couldn't be more overjoyed-especially since discovering that shopping cures morning sickness. Everything has got to be perfect for her baby: from the designer nursery . . . to the latest, coolest pram . . . to the celebrity, must-have obstetrician.
But when the celebrity obstetrician turns out to be her husband Luke's glamorous, intellectual ex-girlfriend, Becky's perfect world starts to crumble. She's shopping for two . . . but are there three in her marriage?




Hvad sker der lige for mig? Jeg plejer at hade bøger med hovedpersoner der er snotdumme og naive. Becky har sine visdomme tidspunkter, men det meste af tiden er hun ret så naiv. Hvorfor er det så lige at jeg ELSKER den her bog. Det er faktisk næsten det fedeste ved bogen, at den er en undtagelse til den regel.

Hvilket bare viser hvor fantastisk en forfatter Sophie Kinsella er. Hun skriver dynamisk og hun er fantastisk til at balancerer historien så den aldrig bliver helt for meget og omvendt heller ikke bliver for kvalm sød. Hun formår at få mig til at holde af Becky selvom jeg virkelig krummer tæer over hende nogle gange. Men hun er bare så menneskelig og så nem at relaterer til (ja på trods af at hun er umenneskelig naiv) at man bare ikke kan undgå andet end at føle med hende. Og når først man føler med Becky, så er bogen automatisk en af de helt store rollercoaster ture.

Jeg elsker at grine af Becky og med hende. Hun er helt unik på sin egen måde.

Bipersonerne er mindst lige så sprældlevende som Becky, og de er helt sikkert med til, at få det hele til at føles mere familliært. Og så elsker jeg altså bare den engelske humor og ja faktisk elsker jeg generelt bøger der foregår i London. Det er min absolutte yndlingsby, så det gør det bare ekstra hyggeligt.

På trods af at vi lidt følger den samme skabelon, så formår Kinsella at holde det frisk og nyt. Jeg elsker Beckys graviditetsoplevelser, ligefra hendes tanker om fødsler til køb af babyudstyr. Det er simpelthen SÅ sjovt!

Det er helt sikkert en stor guilty pleasure serie for mig det her, og årsagen er først og fremmest at Kinsella skriver så fantastisk at jeg ikke kan lade være med at læse videre. Det elsker jeg virkelig.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig