torsdag den 8. januar 2015

Årets ...

2014 var fyldt med skønne bogoplevelser, og der er altid nogen der skiller sig ud. Jeg har været omkring de bedste bøger, så her kommer de bøger som for mig har skilt sig lidt ud i årets læsning.




Årets dårligste bog





Den her bog var tydeligvis skrevet af en person der ikke ved noget som helst om: 1. livet. 2. naturlige reaktioner. 3. om det at skrive. 4. mænd.






Årets kedeligste bog





Nogen finder den måske meget interessant, og den havde da også sine lyse sider. Men mest af alt var den for mig bare rigtig lang og kedelig. En lang fiskerhistorie. Snork.





 
Årets længste bog
 



Jeg troede faktisk Moby Dick var den længste bog jeg havde læst i år, men det viste sig faktisk at være Greven af Monte Cristo. Det føles ikke sådan. Moby Dick føltes længere. Greven af Monte Cristo var en fornøjelse at læse. Simpelthen.





Årets mest deprimerende bog




Det er nødvendigvis ikke en dårlig ting at en bog er deprimerende. Det er det bestemt heller ikke med 'Hvis jeg bliver' Jeg skal bare gerne være i humør til at blive deprimeret.




 
Årets mest foruroligende bog




Jeg havde det nærmest fysisk dårligt under læsningen af den her bog. Puha.


 
 
Årets fagbog




Jeg har ikke læst så mange fagbøger i 2014, men den her bog var både interessant og utrolig godt bearbejdet. Den havde skønne detaljer, anekdoter og smukke billeder.





 
Årets hypede bog, som ikke var noget for mig




Jo den var da fin nok. Men hvorfor al hypen? Ærligt, så fandt jeg den en smule kedelig.






 
Årets bedste julebog





Den er lidt svær den her. Men jeg endte med at gå med den bog der gjorde mig mest i julestemning, og det gjorde den her uden tvivl. Jeg ved ikke om det var hele roadtrip delen eller hovedpersonens juletransformation eller det var fordi den var så anderledes i forhold til alle de andre julehistorier. Det var i hvert fald den jeg hyggede mig mest med. 'My true love gave to me' kommer også ret tæt på, men der var nogle enkelte noveller der trak den samlede oplevelse ned.





 
Årets bedste sommerbog




Helt klart 'Summer of yesterday'. Der var masser af eventyr, en sommer-fling og timetravel!






 
Årets bedste chick-lit




Jeg elsker den her bog. Den gik lige i hjertet.







Årets dårligste serie-slutter




Ja, den var virkelig dårlig. Alt synes at blive løst på en lidt for nem måde. Det var en super skuffende oplevelse.







Årets novellesamling



Ja det er en YA novellesamling, men jeg elsker de noveller. De er bedre end de to første bøger i serien.








Årets modigske danske bud



Jeg synes det er så fedt og så modigt af Andrea, at udgive den her bog på det lidt 'tørre' danske marked.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig