fredag den 13. februar 2015

Fables volume 10 + 11 review




Fables, Vol. 10: The Good Prince
Fables, Vol. 11: War and Pieces


Forfatter:
Serie: Fables #10 - #11
Genre: Graphic novel, fantasy, eventyr, retelling
Målgruppe: Unge, voksne og andre nørder


Da serien er lidt lang og jeg sikkert ende med at sige de samme rosende ord om alle 22 hæfter, så deler jeg anmeldelserne lidt op og tager nogle stykker af gangen.


Serien findes endnu ikke på dansk



In the Fables' world, there isn't a lot of happily-ever-after to go around. As refugees from the lands of make-believe, the Fables have been driven from their storybook realms and forced to blend in with our gritty, mundane reality.

But that doesn't mean they don't have any room for romance—or the pain, betrayal and jealous rage that go along with it. In fact, love may be blooming between two of the most hard-bitten, no-nonsense Fables around. But are they destined for happiness— or a quick and untimely death?





Fables tegneserierne (graphic novels) har i alt 22 bind. Bind nr. 11, kan lidt sidestilles som en tv-series half-seasons final. Altså er bind 10 og 11, en konklusion af handlinger der er sket i de forgående bind. Og hvilken fantastisk finale!! Hold da op. Jeg er overrasket over at vi får konklusion på ting, som jeg havde regnet med at de ville trække i langdrag, og først afslutte i bind 22. Hold da op, hvor tog de fusen på mig. 


Min mand fortalte mig at jeg sagtens kunne læse frem til volume 11, uden at jeg ville have tragen til at læse videre. Jeg vil helst ikke læse videre, fordi de sidste to bind i serien ikke udkommer før marts. Uhh… men vi nærmer os nu. Men altså, han var da helt gal på den. Hvor vil jeg bare vildt gerne vide hvad der sker nu. Nøj, hvor er det svært ikke at fortsætte. Men jeg tror det vil være endnu værre at læse til bind 20 og så ikke have de to sidste. Suk. De problemer gode historier har …


Men hvor er det fedt! Jeg elsker når det her sker. At jeg møder en historie der har så meget nyt og spændende at byde på, og som bare bliver ved med at overraske. Det her er en helt fantastiske serie, og hvor er jeg bare glad for jeg fik startet på den.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig