tirsdag den 10. februar 2015

The Queen

The Queen

Forfatter: Kiera Cass
Serie: The Selection #0,4
Genre: Dystopia, novelle
Målgruppe: YA

Novellen fås endnu ikke på dansk





















Before America Singer's story began, another girl came to the palace to compete for the hand of a different prince….
Don't miss this digital original novella set in the captivating world of Kiera Cass's #1 New York Times bestselling Selection series. This prequel story takes place before the events of The Selection and is told from the point of view of Prince Maxon's mother, Amberly. Discover a whole new Selection with this inside look at how Maxon's parents met—and how an ordinary girl named Amberly became a beloved queen.


Meget er der sikkert blevet sagt om Keira Cass, men hun har altså fuldstændig fat i noget her med The Selection historierne. Jeg ved ikke hvad der gør det, men jeg bliver fuldstændig draget ind i hendes historie og verden, på trods af at den ikke er så dyb i sin verdensbygning.

I denne novelle følger vi Maxons mor Queen Amberly gennem ‘The Selection’, hvor hun skal vinde King Clarksons hjerte. Jeg synes faktisk det var en rigtig interessant historie, især for os der har læst The Selection, fordi vi ved at King Carlson måske ike ligefrem er den bedste type person. Det viser sig da også at Queen Amberly er en meget anderledes person i forhold til America (hovedpersonen fra The Selection historien), og det er faktisk meget forfriskende på en eller anden måde. Queen Amberly kommer man meget hurtigt til at føle en form for beskyttertrang overfor.

Novellen er rigtig fin og sød. Men mere var den heller ikke. Den var hyggeligt og underholdende, og jeg er glad for at jeg læste den, men det er nok ikke en historie jeg kommer til at genlæse.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig