tirsdag den 3. marts 2015

Touch of Frost

Touch of Frost

Forfatter:
Serie: Mythos Academy #1
Målgruppe: Unge
Genre: Paranormal

Bogen fås ikke på dansk





















My name is Gwen Frost, and I go to Mythos Academy; a school of myths, magic and warrior whiz kids, where even the lowliest geek knows how to chop off somebody's head with a sword and Logan Quinn, the hottest Spartan guy in school, also happens to be the deadliest. But lately, things have been weird, even for Mythos. First, mean girl Jasmine Ashton was murdered in the Library of Antiquities. Then, someone stole the Bowl of Tears, a magical artifact that can be used to bring about the second Chaos War. You know, death, destruction and lots of other bad, bad things. Freaky stuff like this goes on all the time at Mythos, but I'm determined to find out who killed Jasmine and why; especially since I should have been the one who died...


Jeg har rigtig længe villet læse den her serie, og særligt fordi den handler om mytologi, og jeg er lidt nysgerrig på hvordan andre forfattere, bruger det i bøgerne. Men det her var et stort hot mess efter min mening. Der er både Spartanere, vikinger, spåkoner og ja, alt mulige andet blandet i en stor pærevælling. Jeg havde ellers høje forventninger fordi jeg havde læst den lille novelle der kommer før serien, og den var meget bedre.

Touch of Frost handler om Gwen der starter på en kostskole, fordi hun har magiske egenskaber, ligesom resten af eleverne på skolen. Og det starter egentlig godt, med at vi møder hende og hendes omgivelser, men pludselig bliver hun rodet ud i et mysterium. Og så går det ligesom galt derfra.

Gwen var virkelig en irriterende hovedperson, som i virkelig tå-krummende irriterende. Alt hvad hun foretog sig var sådan lidt tilfældigt og mysteriet bliver egentlig lidt løst af sig selv, og af ret heldige omstændigheder. Der var heller ikke ret meget at komme efter i kærlighedsdelen, for Logan og Gwen har nærmest ikke nogen samtaler eller noget som helst.

Jeg tror ikke jeg vil fortsætte med serien. Den virker til at have et enormt potentiale, men jeg tror bare ikke jeg kan holde den her serie ud i længden, med mindre der virkelig sker noget anderledes i de næste bøger, og det er jo lidt svært at vide på forhånd.

SHARE:

3 kommentarer

  1. Jeg var egentlig OK underholdt af Touch Of Frost, men derefter går serien kun ned ad bakke. Bog fire var virkelig ikke særlig god!

    SvarSlet
    Svar
    1. Okay, så skal jeg nok ikke læse videre. Egentlig var jeg også tildeles underholdt, jeg var desværre bare mere irriteret, men det har sikkert også rigtig meget at gøre med at jeg skriver om nogle af de samme elementer, og jeg synes det her er den hel forkerte måde at gøre det på. :0)

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig