tirsdag den 22. marts 2016

Berørte Katrine





Berørte Katrine
Forfatter:
Serie: En del af Gyldendals spurt serie, men ellers en selvstændig bog
Genre: Realisme
Målgruppe: Unge
Udgiver: Gyldendal


 

Tak til Gyldendal for anmeldereksemplaret



”Jeg prøvede at lave en liste med plusser og en med minusser. Minus var at jeg var 16. Goodbye ungdom. Minus var også at vi ikke var kærester, mig og Markus. Og stort minus at jeg ikke anede hvad jeg ville, de andre gik ligesom på gymnasiet og tænkte ting om fremtiden.”


'Berørte Katrine' er en del af Gyldendals spurt serie, og fælles for den serie er at de har masser af handling og samtidig er historierne ganske kort og letlæselige. Altså er det en oplagt bog for dem der normalt ikke læser bøger. 'Berørte Katrine' gør det ganske glimrende som en spurt bog, da historien, selvom den er kort, når at formidle rigtig mange ting, samtidig med at den giver et klart billede af personerne i bogen. Men hvis man leder efter dybde så er det her ikke bogen, bogens længde er en grænse for hvor meget den kan nå at formidle.

Bogen har tilmed en masse gode budskaber, men jeg synes at det der burde have været hovedbudskabet var utrolig mudret, og det er synd, især når det er sådan en lille bog. Bogens primære handling er om Katrine og at hun bliver gravid som 16-årig. Men er det at blive gravid som 16-årig livs undergang, eller er det i stedet det der redder dig fra dit liv? Det kan sådan set tolkes som man vil.



SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig