torsdag den 2. juni 2016

Skyggesider




 Skyggesider

Forfatter: Christina Bonde
Standalone
Genre: Thriller med overnaturlige elementer
Målgruppe: NA og opefter
Udgiver: Tellerup







Tak til Tellerup for anmeldereksemplaret


Har du nogensinde forvekslet drømme med virkelighed? Tricias tvillingesøster har begået selvmord. Forældrene taler ikke om det, eller om den spiseforstyrrelse Tricia har levet med siden barndommen. I et forsøg på at flygte fra virkeligheden finder Tricia trøst i fantasier om en mand. Fantasierne udvikler sig til drømme, og da en mystisk flaske dukker op og drager hende med velvære, trækkes Tricia længere og længere ind i en parallel opfattelse af virkeligheden. Flere unge kvinder begår selvmord omkring hende, og snart må Tricia sande at det livstruende mareridt har diabolske rødder i hendes egen barndom.


Dette er en anderledes bog fra Christina Bondes hånd end vi er vant til at se. Jeg synes faktisk det er den absolutte bedst skrevne bog hun har udgivet til dato.

Desværre var det bare slet ikke min type historie. Af flere årsager. Alle årsagerne er egentlig bare rent smagsmæssige og hvis man kan lide den type historie så er bogen helt klart værd at læse. Det er nok nærmest en triller – gys vil jeg ikke kalde det, selvom jeg kan se at det er det den er kategoriseret til at være. - og den indeholder mysterier og mord. Så for den rette læser vil det være en super spændende bog.

Jeg bryder mig generelt aldrig om bøger hvor drømme bliver brugt. Ja faktisk helst ikke nogen drømme sekvenser overhovedet– her er der rigtig mange af dem og jeg kan sagtens forstå hvorfor de er nødvendige, men det gør bare at historien ikke rammer mig.

Jeg følte mig også en smule vildledt af coverdesignet. Det skriger lidt for meget fantasy efter min mening og YA-bog, hvor det i virkeligheden mere er en NA og ja voksenroman. Jeg elsker dog detaljen med 7-tallet i overskriftens skygge.





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig