mandag den 25. juli 2016

Himlen brænder



 






Himlen brænder

Forfatter: Line Kyed Knudsen
Serie: Hvidt støv #2
Genre: Dystopi, zombier, Post-Apocalyptic
Målgruppe: Unge og opefter
Udgiver: Gyldendal

Tak til Gyldendal for anmeldereksemplaret


Emily og hendes venner er nu i sikkerhed på hospitalet i Lindstead. Men selvom hospitalets forskere påstår, at de er tæt på at finde en kur, der kan helbrede zombierne, er det bare et spørgsmål om tid, før hospitalet løber tør for mad og vand. Emily bliver en del af et aktionsteam, som skal hente forsyninger i byen, men missionen går helt galt, og Emily indser, at de levende døde ikke er den eneste trussel. En helt anden og ny fare lurer i mørket ...

’Himlen brænder’ var for mig en længe ventet fortsættelse af ’De døde vågner’ som jeg elskede. ’Hvidt støv’ serien handler om zombier og jordens undergang og om overlevelse for de der er tilbage. Sidste gang sammenlignede jeg den med ’The walking dead’ både med hensyn til kvalitet men også på spændingsniveau.

’Himlen brænder’ var på alle måder en utrolig nervepirrende og underholdende bog som jeg læste på rekordtid. Den føles på ingen måde som en brobog fra 1’eren og til 3’eren. Den er helt sig egen og den har masser af action at byde på. Jeg elsker især den retning kærlighedshistorien har taget - langt bedre end den i 'De døde vågner'.

Alligevel er ’De døde vågner’ stadig klart min favorit af de to. Den havde et enormt højt spændingsniveau og havde et skønt flow og en god og enkel historie. Samtidig er jeg ikke nødvendigvis sikker på jeg vil kunne lide den retning historien har taget – altså forklaringen på zombieudbrudet - så jeg er spændt på om 3’eren overrasker mig positivt.

’Hvidt støv’ serien er uden tvivl den bedste sci-fi zombi-fortælling som er udgivet af en dansk forfatter, og den er fuld på højde med de internationale bøger om emnet. Faktisk vil jeg sige at den er blandt de bedste jeg har læst.



SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig