onsdag den 26. oktober 2016

Uskyldigt blod






Uskyldigt blod

Forfatter: Kristen Painter
Serie: House of Comarré #1
Originalsprog: Engelsk, Blood Rights
Genre: Urban fantasy
Målgruppe: Unge og opefter
Udgiver: Tellerup

Tak til Forlaget Tellerup for anmeldereksemplaret


Chrysabelle er comarré, en særlig menneskerace hvis blod bliver solgt til skyhøje priser til de adelige vampyrer. Da hendes herre findes myrdet, bliver hun straks hovedmistænkt og må søge tilflugt i menneskenes verden. Her møder hun Mal, en udstødt og halvt vanvittig vampyr, forbandet til at blive hjemsøgt af sine ofre. Chrysabelle og Mal tvinges ind i en kamp mod en magtsyg vampyr som ønsker at sammensmelte menneskenes og de overnaturliges verden.


’Uskyldigt blod’ var den perfekte efterårslæsning for mig. Det er alt for langt tid siden jeg har læst noget urban fantasy og det er var virkelig skønt at læse noget i den genre igen. Man kan næsten ikke forstille sig at forfattere kan blive ved med at gøre ’vampyrer’ til deres egne, men det synes jeg faktisk Kristen Painter formår i denne bog.

Det tog lidt tid at komme rigtig ind i historien, da den ikke fanger en fra første side. Det er grundlæggende sådan med den her bog, at jo længere man kommer ind i historien jo bedre bliver den og jo mere interessant bliver hovedpersonerne at følge. Men man skal lige over de første mange sider før der sådan rigtig kommer gang i historien. Verdensopbygningen var spændende – dog synes jeg at skurken var ret kliche-agtig og sproget flød ikke så godt som jeg ville have ønsket.




SHARE:

5 kommentarer

  1. Jeg var vild med den bog og ikke mindst forsiden! Synes dog at forsiden på nr. 2 skuffer mig lidt. Ansigtet er slet ikke mig! :) Men glæder mig til at læse historien!

    SvarSlet
    Svar
    1. Enig, det er en super flot forside. Elsker at man har lavet den guld også. Ja, jeg synes det er ved at blive mere og mere udbredt at læsere ikke kan lide ansigter på bøger. Måske markedet er ved at ændre sig lidt i den retning.

      Slet
  2. Svar
    1. Tak. :0) Jeg er også vild med den selv. Jeg elsker kontrasten mellem sort og hvid når det kommer til tøj. :0)

      Slet
    2. Samme her - ejer efterhånden en god portion sort/hvid kjoler :-)

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig