torsdag den 10. november 2016

Oprørende









Oprørende

Forfatter: Julie Kagawa
Serie: Talon #2
Originalsprog: Engelsk, Rogue
Målgruppe: YA
Genre: Fantasy, drager
Udgiver: HarperCollinsNordic

Tak til HarperCollinsNordic for anmeldereksemplaret



Ember Hill har forladt drageorganisationen Talon og har sluttet sig til oprørslederen Cobalt og hans folk. Men Ember kan ikke glemme Garret Xavier Sebastian, dragedræberen fra Sankt Georg ordenen, som svigtede sin mission – at udrydde hele Embers slægt, da han reddede hende fra en af Talons snigmordere og dermed underskrev sin egen dødsdom.


Oprørende er en hæsblæsende actionfyldt fortsættelse til Dragerne der var den første bog i Julie Kagawas Talon serie. Hvor ’Dragerne’ var hyggelig og havde et langsomt opbyggende plot, der er ’Oprørende’ fra starten af fyld med spænding, da den samler handlingen op lige der hvor ’Dragerne’ sluttede. Og jeg nød den virkelig fra start til slut.

Jeg synes Talon serien er super fed, fordi ja, det åbenlyse: Drager. Jeg elsker at høre alt om dragernes verden og Julie Kagawa skriver så man hænger ved hvert et ord og bare må have mere. 

Dog har jeg altså et issue med Ember. Hun er utrolig sød, men hun er også bare total naiv nogle gange, og det har jeg det svært med. Måske fordi jeg godt kan lide at leve mig ind i personerne jeg læser. Og jeg er lidt bekymret for om det bliver et issue i resten af serien, da jeg gik helt død i Iron Fey serien af samme årsag.





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig