søndag den 25. december 2016

Bare en nat






Bare en nat

Forfatter: Gayle Forman
Serie: Just One Day #2,5
Originalsprog: Engelsk, Just One Night
Genre: Realisme
Målgruppe: YA
Udgiver: Gyldendal

Tak til Gyldendal for anmeldereksemplaret


Det sidste kapitel. Og en ny begyndelse. Efter én magisk dag sammen i Paris mistede amerikanske Allyson kontakten til hollandske Willem. Bogen BARE EN DAG fulgte Allyson og hendes ønske om at finde sammen med Willem igen. Efterfølgeren BARE ET ÅR gav os historien fra Willems perspektiv om det år, hvor de ikke var sammen. Nu har de endelig fundet hinanden igen, og BARE EN NAT er det allersidste kapitel i parrets romantiske historie.


’Bare en nat’ er en lille novelle. Eller nærmere et lille kapitel. Det er det kapitel som jeg savnede efter 1’eren ’Bare en dag’ og var sur over ikke var efter 2’eren ’Bare et år’. Så man skulle tro at jeg nu var helt oppe i skyerne over at jeg endelig får lov til at læse clifhangeren fra ’Bare en dag’. Men ja, som jeg faktisk sagde i min sidste vlog – ’bare en nat’ var bare to little, to late. Jeg når aldrig rigtig at føle kærligheden mellem de to hovedpersoner, fordi jeg når at blive irriteret over historien imellemtiden. Og det er bare super ærgerligt.

Jeg tror virkelig det er mig der på mange måder er kommet helt forkert ind på den her historie, men dybest set forstår jeg virkelig ikke hvorfor Gayle Forman lægger op til en stor clifhanger i 1’eren for så at brænde os af i 2’eren. Hvis du overvejer at læse serien, så er det helt sikkert en god ide at sætte dig ind i hvad du får først, ellers så vil du bare ende med at være skuffet ligesom jeg.



SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig