torsdag den 2. februar 2017

Ti boglige ting i februar




Januar har været helt fantastisk og jeg nåede faktisk stort set alt på min januar 10 boglige ting liste - måske lige med undtagelse af at jeg ikke skulle starte på 10 forskellige bøger. Det endte jeg faktisk med at gøre, så ups. Men det har være okay og lige hvad jeg var og er i humør til stadigvæk.

Februar er måneden jeg har dedikeret til roman-redigering, derfor er min liste også primært fyldt med skriveting.




I februar vil jeg ...


Læse den sidste bog af Meyer i forbindelse med min favoritforfatterudfordring - jeg har læst Kemisten og mangler nu Life and Death.

Læse de bøger jeg mangler fra vinterlæselisten - da jeg indtil videre kun har færdiglæst 'Hygge'-bogen og 'Sensitiv mor.

Vise flere af de fantastiske bøger jeg får ind af døren på instagram. Jeg er for lidt på instagram - eller det er jeg ikke. Jeg er derinde konstant, men jeg får aldrig rigtig vist alle de ting jeg gerne vil, så i februar vil jeg se om jeg ikke kan vise en fin bog frem minimum hver anden dag. Der er nemlig sindssygt mange spændende udgivelser i øjeblikket.

Se The Oscars - ikke fordi der faktisk er så mange boglige filmatiseringer up for graps, men på mange måder viser Oscar showsene på godt og ondt trenden indenfor storytelling kulturen. Í hvert fald på nogle områder - men bestemt ikke alle.

Følge Nanna Foss og Boris Hansens instatakeover på Tellerups instagram-side. De har ligenu skrivecamp og det var noget af det hyggeligste at følge dem sidste gang, så det ser jeg frem til at gøre igen og kan anbefale det på det kraftigste. Du kan se med lige her. De holder i øvrigt livesteaming hvor man kan stille spørgsmål - en oplagt chance for en forfatterspire at stille spørgsmål til to garvede forfattere. Det sker på Nanna Foss' hjemmeside og der skulle være en i aften kl. 20.

Bestille en masse bøger, fordi mit plusabonnement snart udløber. Uhh.. fornemmer det bliver dyrt.

For alvor i gang med redigering af min nanowrimo roman. Nu har den lagt stille lidt tid så jeg håber at jeg kan se på den med dug-friske øjne.

Komme godt ind i et morgenritual hvor jeg får skrevet som noget af det første på morgnen, og inden jeg læser noget af nogen som helst anden forfatter.

Lave en historie playliste. Faktisk skrev jeg under hele nanowrimo uden musik i ørene. Det var meget nyt for mig at gøre det sådan, men i redigering så skal der stemning til, så nu vil jeg få lavet mig en playliste.

Lave et pinterest billedarkiv af min historie - igen for at sætte stemning for mig selv så jeg bliver mere beskrivende og bedre til at komme med detaljer og sanser. Det er især det min historie mangler ligenu. Den første kladde var nemlig bare et meget rå udkast hvor jeg fortalte mig selv historien. Nu skal jeg opdage karakterne og verdenen, sådan rigtig for alvor og jeg glæder mig.



SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig