fredag den 5. maj 2017

Favoritforfatter: Kasie West




Født: 1976

Nationalitet: Amerikaner

Kendt for: 'P.S. I Like You', der var nomineret til Goodreads choice award 2016

Filmatiseringer:
Ingen

Genre: Kærlighed realisme og fantasy




Mit første møde med forfatteren:

Det er sket i min bogblog tid. Kasie West blev ved med at dukke op alle vegne og rigtig mange anbefalede mig hende. Og da Simone fra Boghjørnet også anbefalte mig hendes bøger og roste dem til skyerne, så tænkte jeg at nu måtte det være nu. Så den første bog jeg læste af hende var, The fill-in boyfriend, som jeg synes lød super spændende og det var bare et match made in heaven.

Hvad forfatteren har betydet for mig:

Kasie West er stadigvæk et relativt nyt bekendtskab for mig i forhold til mange af mine andre favoritforfattere, (og heller ikke så kendt) men hun er blevet en slags safeheaven på en måde. Hendes bøger er der jeg tager hen for at slippe for at forholde mig til noget som helst, et sted hvor jeg bare skal nyde historien og mærke kærligheden opstå mellem to mennesker, og er der noget smukkere? Ofte er ungdomslitteratur fyldt med moral og masser af ting vi bør lærer noget af og det er rart, men det kan ofte også være ret så trættende - i hvert fald i længden. Nogle gange vil jeg virkelig bare gerne nyde en kærlighedshistorie for kærlighedens skyld - uden at jeg skal forholde mig til at den ene kommer fra et misbrugshjem og den anden er en cutter, eller hvad det måtte være. Og det er Kasie West super til at leverer, for hendes historier indeholder stadig rigtig mennesker og masser af følelser. Selvfølgelig handler hendes bøger også om masser af andre ting, men jeg elsker at hendes hovedfokus er mødet mellem to mennesker og hvad det kan udvikle sig til. Aka: kærlighed.


At læse hendes bøger:

Er at være sikker på en god, uforpligtende og underholdende historie - hver gang. At blive revet med i nyforelskelsen og kærlighedsrusen. For mig er det især at mindes hvordan det var at være helt nyforelsket og ung, for Kasie West beskriver det utrolig godt. Langt bedre end de fleste. Og på sin helt egen måde, der gør bøgerne både interessant, romantisk og forfriskende.



Bøger jeg har læst:






2 bøger af forfatteren jeg vil læse i maj/juni:















Favoritforfatter er en ny serie hvor jeg fortæller om en af mine favoritforfattere og hvorfor eller hvordan forfatteren er kommet til at betyde så meget for mig. I forbindelse med indlægget vil jeg i de to pågældende måneder læse eller genlæse to bøger af forfatteren. I januar og februar læste jeg Stephenie Meyers to bøger: Kemikeren og Life and Death. I marts og april læste jeg J.K. Rowlings to bøger: Fantastiske skabninger og hvor de findes - filmmanuskriptet og The Cuckoos Calling



SHARE:

2 kommentarer

  1. Hvor er jeg glad for, jeg kunne være med til at give dig et sidste skub ud i at læse Kasie West. Hendes bøger er nemlig virkelig bare så skønne. De er så lette og søde, og passer bare helt perfekt til tidspunkter, hvor man ikke gider at skulle tænke for meget. Og nu fik jeg virkelig meget lyst til at komme videre med hendes forfatterskab! Jeg håber, baby tillader mig at få læst et par af dem i løbet af sommeren :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Simone,

      Ved ikke om du ser den her besked, men jeg har først fået den nu, grundet blogger 3¤%=%¤/(¤%# Men ja, tak, det har været SÅ skønt at du har fået mig til at læse Kasie West, og så meget andet også. Men Kasie West er bare totalt yndlingsforfatter til den slags.

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig