søndag den 27. august 2017

5 ting om mig og det at skrive






Dette indlæg har jeg oprindeligt skrevet for laaaang tid siden, men af en eller anden årsag så det aldrig dagens lys på bloggen. Da jeg fandt det læste jeg det igennem og kunne faktisk konstatere at jeg ikke havde ændret mig siden – eller i hvert fald ikke på de her punkter. 



Men her er 5 ting om mig og det at skrive:


Jeg skrev min første lille historie da jeg faktisk kun kunne stave til nogle ganske få ord, det lød noget hen ad: Signe havde en blå by. Naja havde to. (Hvor jeg stavede havde som have og Signe som sine)

Mange af samtalerne der foregår inde i hovedet på mig mellem mine karakterer foregår på engelsk. (Det her har så faktisk ændret sig lidt, så nu kommer dialogerne hovedsagelig til mig på dansk – heldigvis. Tror det var fordi jeg læste så meget engelsk en overgang)

Når jeg læser en bog eller ser en film/serie tænker jeg oftere på hvorfor forfatteren har skrevet sådan og sådan, og hvor forfatteren vil hen frem for karakterne, med mindre forfatteren er virkelig dygtig til at få mig til at glemme det, og ulempen ved at tænke sådan er at det ofte er nemt at regne handlinger ud, og det kan hyle mig helt ud af den når jeg selv plotter. Jeg kan tænke så meget over at være uforudsigelig at jeg ikke får skrevet et ord. Det kan være fuldstændig lammende at skulle opfinde noget helt umuligt at forudse og som samtidig skal kunne være troværdigt.

Det største for mig er kærlighed, så jeg tror aldrig jeg vil skrive en historie uden.

Jeg hader at rette ting. Noget helt tilbage fra min skoletid. Jeg afleverede altid første kladde. Imponerende faktisk at tænke på at jeg ofte fik 10 og 11 for mine stile. (Gamle karakterskala) Det kunne jeg ikke slippe af sted med i dag. Og ja, jeg er heller ikke god til at læse mine blogindlæg igennem igen. Sorry!!  






SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig