mandag den 9. oktober 2017

Finally Fall Book Tag


Søde Simone fra Boghjørnet har været så skøn at tagge mig til dette 'Finally Fall Book Tag'


1. In fall, the air is crisp and clear: Name a book with a vivid setting!

Harry Potter bøgerne. Uden tvivl. J.K. Rowling er så fantastisk til at beskrive den magiske verden hun har skabt. Jeg er blevet betaget gang på gang af hendes beskrivelser - alt lige fra de kæmpe funklende juletræer, til Halloween middagsbordene, til Madam Puddifoots set gennem Harrys øjne ... og ja jeg kunne blive ved. Det hele står meget levende for mig.


2. Nature is beautiful… but also dying: Name a book that is beautifully written, but also deals with a heavy topic like loss or grief.

Monster af Patrick Ness er virkelig den smukkeste bog jeg har læst, der samtidig har noget stort og smukt på hjertet. Der kan man tale om en bog der både er smuk og brutal samtidig - især fordi den formår at gå så meget i dybden som den gør. De fleste bøger skraber kun overfladen når de berører emnet sorg og tab, men den her kan virkelig noget.


3. Fall is back to school season: Share a non-fiction book that taught you something new.

Jeg synes jeg lærer noget nyt uanset om jeg har læst en fagbog eller skønlitterærbog. Men i år er helt sikkert året hvor jeg har læst flest fagbøger mens jeg har haft bloggen. Indtil videre har jeg læst ni fagbøger og den jeg har lært mest af var nok The Bestseller Code af Jodie Archer og Matthew L. Jockers


4. In order to keep warm, it’s good to spend some time with the people we love: Name a fictional family/household/friend-group that you’d like to be a part of.

Åhhh... er der plads i Harry Potter trioen? Eller måske i Frodos følge før det blev opløst ... Det kunne også være ret så fantastisk at have været en del af Bennet familien - på godt og ondt. Og Stark familien 'før' de gik i opløsning. UH! Men da bestemt også 300 fox way og Ravnedrengene. Det kunne være ret fantastisk.


5. The colourful leaves are piling up on the ground: Show us a pile of fall-colored spines!







6. Fall is the perfect time for some storytelling by the fireside: Share a book where-in somebody is telling a story.

Åh, ja, de to jeg kan komme i tanke om, har jeg allerede brugt som svar længere oppe. Monster og Harry Potter. Hmm ... *bryder med min hjerne* Name of the wind! Og åh, ja i Twilight.


7. The nights are getting darker: Share a dark, creepy read.

Jeg er ikke så god til gysere. Men hvis jeg tænker mere i retningen af mørk og skummel, så kan jeg nok være med. Men jeg har så ret svært ved at komme i tanke om et godt eksempel. Hvilket minder mig om at jeg altså snart må få læst Dracula. Måske den lille rødhætte. Nej? Okay, jeg går med Stieg Larssons Millenium trilogi.


8. The days are getting colder: Name a short, heartwarming read that could warm up somebody’s cold and rainy day.

Austenland er noget af det sjoveste, hvis man godt kan lide lidt Jane Austen fanfiction. Back to the future graphic novels er også virkelig skøn - men igen det er nok mest for dem der kan lide filmene i forvejen. Nu det snart er jul kan jeg anbefale A Christmas Feast af Katie Fforde og Snowed over af Angie Stanton og Christmas Catch af Chelsea M. Cameron


9. Fall (luckily, it’s my favourite season) returns every year: Name an old favourite that you’d like to return to soon.

Jeg er netop gået i gang med Harry Potter bøgerne igen (men første gang jeg læser i de illustrerede udgaver af Jim Kay) og jeg elsker at vende tilbage til den verden. Jeg kunne leve i dem altid. Jeg er også gået i gang med at genlæse Ravnedrengene på dansk og ja, den er lige så fantastisk som første gang. Desuden drømmer også om at få tid til at læse Ringenes Herre igen snart.


10. Fall is the perfect time for cozy reading nights: Share your favourite cozy reading “accessories”!

Uh... te! Her i efteråret drikker jeg meget chai te og jeg tyvstarter også lidt på julete. Varme sokker og tæpper er et must. En spindende kat på det lidt plads jeg ikke optager på sofaen. En aktiv toddler (ja, det hedder vidst tumling på dansk, men jeg bryder mig ikke rigtig om det ord, så herhjemme bruger vi toddler) der løber frem og tilbage på gulvet og leger. Og så er jeg ret vild med to duftelys i tiden, Byredos Tree House og Yankee candles Forbidden Apple. Dog er de aldrig tændt - jeg sidder bare og dufter til dem ind imellem. Ja, det er lidt fjollet, men jeg kan aldrig rigtig dufte dem når de er tændt, med mindre jeg skal stikke næsen helt ned i ilden - og et plus: de holder længere sådan.


11. Spread the autumn appreciation and tag some people!

Jeg ville elske at se Bentes og Karinas besvarelser. Så jeg I har lyst til at være med!




SHARE:

2 kommentarer

  1. Sikke et hyggeligt tag �� og nogle skønne svar. Jeg ser virkelig frem til, at læse “Ravnedrengene”! Tak for tagget - det vil jeg glæde mig til, at besvare snart ��

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, glæd dig til Ravnedrengene, den er simpelthen SÅ fantastisk!

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig