mandag den 19. februar 2018

Uden forbehold






Uden forbehold

Forfatter: S J Hooks
Enkeltstående titel
Originalsprog: Engelsk, Crossing the lines
Målgruppe: NA
Genre: Steamy romance
Udgiver: Pretty Ink

Note: Selvom forfatternavnet klinger engelsk, så er det faktisk en dansk forfatter vi her har med at gøre, men grundet det engelske navn er fordi forfatteren har udgivet bøgerne på engelsk før de udkom på dansk.

Bogen er et anmeldereksemplar fra forfatteren, men jeg har også lyttet til bogen gennem mofibo.


Abigail Winters er desperat. Hun er lige blevet alene med sin lille søn og godt på vej til at blive sat på gaden. På vej hjem efter endnu et jobafslag møder hun en fremmed mand, der stiller hende et forslag, hun ikke har råd til at afslå. Simon Thorne er rig, flot og succesfuld - og lidt af et mysterum. Egentlig skulle deres forhold være rent forretningsmæssigt, for Abigail kan aldrig lade sine to verdener mødes. I den ene er hun en kærlig mor for sin lille søn, og i den anden opvarter hun Mr. Thorne og opfylder hans mindste behov, hvor ekstreme de end måtte være. Hun burde ikke nyde det, hun burde heller ikke kunne lide ham, og hun burde helt sikkert ikke forelske sig i ham og dermed sætte deres forretningsforhold over styr.


Denne bog efterlader mig en smule splittet. Der er ingen tvivl om at den er skrevet godt og at den helt sikkert bringer meget glæde til mange læsere. Men personligt ramte den skævt. Jeg havde heller ikke helt hæftet mig nok ved boblen hvorpå der står pretty woman møder fifty shades of grey, for jeg er en af de få der ikke er oppe at ringe over pretty woman. Jeg synes filmen er god, men det er helt sikkert skuespillernes fortjeneste. Egentlig så bryder jeg mig ganske enkelt ikke om storylinen, hvor en kvinde er så desperat at hun må prostituere sig selv for at overleve. Og det er ikke et moralsk spørgsmål, det er bare sådan at jeg grundlæggende bedst kan lide mine kærlighedshistorier sådan hvor mænd og kvinder er ligeværdige fra starten af, også selvom det måske ikke nødvendigvis er sådan det er i den virkelige verden. 

Men det er helt sikkert mig og ikke bogen. For som sagt er pretty woman jo vanvittig populær. Noget andet der også er smag og behag er sexscenerne, for min skyld måtte det godt blive halveret. Dét jeg tilgengæld er rigtig vild med, er at SJ Hooks har valgt at lade den kvindelige hovedperson være enlig mor. Det er alt for sjældent man ser det i den her slags bøger og det nød jeg virkelig at læse om. Det klæder altså virkelig en historie som denne, at der kommer andre aspekter ind i historien også end den typiske Anastasia Steele-model: ung og naiv. Det var helt vildt forfriskende med den her bog.

Så ja, historien faldt ikke i min smag, men det gjorde forfatterens skrivestil. Så jeg kunne helt sikkert sagtens se mig selv læse en af hendes andre bøger i fremtiden. Og jeg vil helt sikkert anbefale bogen til et par stykker jeg kender der netop ikke kan få nok af pretty woman, eller sexscener.  








SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig