mandag den 21. maj 2018

I bjørnens klør







I bjørnens klør

Forfatter: Peter Mogensen
Selvstændig bind (indtil videre, men den kan i hvert fald læses som en enkeltstående bog)
Genre: Spændingsroman
Målgruppe: Voksne
Udgiver: Turbine

Tak til Turbine for anmeldereksemplaret


Danmark får til opgave at lede FN i en periode hvor verden inden for få uger skal tage stilling til om Tjetjenien skal have sin selvstændighed fra Rusland. For den russiske præsident Sorokins muligheder for at forsætte som præsident vil dette være en fatal beslutning, og for USA vil den være et tegn på, at USA er tilbage som leder af verdensscenen.



Peter Mogensen har begået en ganske udmærket - og til tider rigtig spændende debut, med 'I bjørnens klør.' Jeg elsker at den sender ekko ud over vores verden i dag og hvor galt det måske faktisk kan gå. Det gør at romanen samtidig er meget tankevækkende og interessant.

Vi følger flere forskellige synsvinkler igennem historien og alle har rod i de centrale politiske lokaler. Den har nogle passager der er lidt langtrukken, men som sagt har den også meget spændende øjeblikke. Persongalleriet er nuanceret, omend jeg synes nogle gange at personernes motiver er en smule mudrede, og føles ikke altid helt ægte.

Jeg er rigtig spændt på at læse mere fra Peter Mogensens hånd, for interessant er det. Det er egentlig kun de tekniske detaljer og klassiske debuttantsproblemer jeg har af issues. Historien og plottet er der og jeg var underholdt.






SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig