mandag den 4. juni 2018

Farvel maj, goddag juni


Det har længe føltes som sommer, men vi er vel officielt først gået ind i sommermåneden for nogle dage siden. Åh, jeg håber bare sådan det fortsætter, for det er frygteligt skønt at læse udenfor med duften af sommer i næsten, og lyden af sommer i øret. Det er virkelig skønt. Derfor er jeg også i fuld gang med at kigge mig omkring efter sommerlæsning og regner med at dele min liste, samt anbefalinger med jer her i denne måned.











Hvad jeg lavede i maj:

Jeg begyndte at læse på Sarah J. Maas' bøger igen. Jeg brude være startet for længst, for jeg ved at jeg elsker at læse hendes bøger og jeg har altid opkøbt dem for hver gang hun har udgivet en ny. Men en blanding af høje forventninger og afventning af danske udgivelser har afholdt mig lidt. Sarah J. Maas er min favoritforfatter i maj, juni og jeg regner med at fortsætte med at læse hendes bøger resten af året indtil der ikke er flere.

Jeg blev skrub glad da jeg modtog Leonora Christinas to nye smukke genudgivelser som en totalt overraskelse og jeg er selvfølgelig allerede begyndt på dem.

Jeg stod med mit første design til en digtsamling i hånden - Nordic Noir.

Jeg blev også ret begejstret for resultatet af 'Den sidste zar' - for nogle gange når man laver et boghåndværk, så prøver man noget nyt man aldrig har prøvet før og beder til at det kommer til at fungere. Sådan var det med 'Den sidste zar', for jeg havde ingen ide om hvordan det strukturerede smudspapir ville fungere med guldfolie. Heldigvis så blev det bare virkelig godt! Pyha.

Jeg lavede en kæmpe ordre på bøger. Damn you saxo 20% off. Jeg kommer snart med et lille indlæg om hvad jeg blandt andet har forudbestilt.





 





Hvad jeg ser frem til i juni: 

At læsesnacke for vildt i jordbær, nektariner og ærter

At tage et smut i boghallen (for ja, jeg skal selvfølgelig lige et smut til KBH igen. Og ingen Kbh tur uden besøg i boghallen)

At tage hjem til en semi-kendis og arbejde på en bog. Jeg kan ikke sige så meget om det her endnu (fordi det er i forbindelse med mit arbejde som grafiker), men jeg forudser at det bliver super sjovt.

At tage til Turbine forlagets sommerfest

At (hvis muligt Læs: babysitter) så i biografen og se Oceans 8, Jurassic World 2: Fallen Kingdom og Deadpool 2. (Sandsynlighed for at se dem alle: none)

Følge med i Westworld og The Handmaids tale sæson 2 på HBO Nordic og begynde at se Sharp obejcts og Patrick Melrose - også på HBO Nordic.

Planlægge sommerlæsning og finde bøger med masser af sommerstemning, a la isspisning, strandbadning, varme sommeraftener med bål og eventyr - rejser. Og begynde at læse på den selvsamme kæmpe læsestak jeg får lavet.






SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig