lørdag den 2. februar 2019

Jeg ser dig






Jeg ser dig

Forfatter: Michella Rasmussen
Enkeltstående historie
Genre: Realisme
Målgruppe: YA
Udgiver: Tellerup

Tak til Michella Rasmussen og Tellerup for anmeldereksemplaret


Gymnasiet er slet ikke som Augusta havde troet. Mens hendes bedste veninde, Frederikke, falder perfekt ind sammen med resten af klassen, føler Augusta sig fuldkommen usynlig. /Hun savner tiden hvor det kun var hende og Frederikke. Da Augusta bliver tilbudt et job som tutor for nyblinde Oliver, får hun mulighed for at spare op til en sommerhustur alene med Frederikke. Men Oliver er bestemt ikke interesseret i hendes hjælp. Han kæmper stadig med at få sin hverdag til at fungere og vil bare gerne klare sig selv.


Michella Rasmussen er virkelig, virkelig dygtig til at skrive. Hendes sprog er simpelthen så fint og så flydende, at man som læser meget nemt kommer til at mærke både stemning, handling og følelser fra bogen. Alt føles nemlig meget naturligt og fuldstændig troværdigt, så man bliver aldrig rigtig hevet væk fra læsningen og man får derfor en dybere oplevelse. Ja, sprogligt kunne jeg faktisk ikke rigtig ønske mig mere, for bogen indeholder også noget så skønt som smukke og unikke scener.

Jeg har kun læst to bøger af Michella, og indtil videre er den her bog min helt klare favorit. Og jeg er allerede meget bevidst om hvor stærk en stemme Michella er i YA genren indtil videre. Faktisk så kan hun meget hurtigt - efter min mening - gå hen og blive en af de dygtigste danske forfattere til at skrive realisme YA. Det hun blandt andet gør så godt er, at hun formår at få mange relevante tematikker med uden at gå på kompromis med historien. Jeg vil have elsket den her bog da jeg gik i handelsskolen, for den beskriver fuldstændig hvordan det var, på så mange niveauer at jeg må se mig dybt imponeret over hvad Michella Rasmussen formår at få med i én bog.

Hvis jeg skulle ønske mig noget, så skulle det være en fortsættelse og så måske at Michella Rasmussen går endnu dybere næste gang. For hvor vil jeg bare rigtig gerne have mere!




SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig