mandag den 24. februar 2020

My Oxford Year






My Oxford Year

Forfatter: Julia Whelan
Genre: Realisme, kærlighedshistorie
Målgruppe: Voksne

Bogen fås ikke på dansk

Tak til Plusbog.dk for anmeldereksemplaret


American Ella Durran has had the same plan for her life since she was thirteen: Study at Oxford. At 24, she’s finally made it to England on a Rhodes Scholarship when she’s offered an unbelievable position in a rising political star’s presidential campaign. With the promise that she’ll work remotely and return to DC at the end of her Oxford year, she’s free to enjoy her Once in a Lifetime Experience. That is until a smart-mouthed local who is too quick with his tongue and his car ruins her shirt and her first day.


Da jeg startede på at læse 'My Oxford Year' var det lige havde jeg havde lyst til at læse - en uforpligtende, underholdende kærlighedshistorie. Den første store forelskelse og sommerfugle i maven. 

Jeg nød når scenerne tog mig med rundt i Oxford, både til timerne og rundt omkring i byen. Og jeg kunne ikke lade være med at juble lidt over at hovedpersonen var på besøg i den pub hvor Tolkien og CS Lewis besøgte da de levede.

Personerne - selv bipersonerne - var godt skruet sammen og med de venner som Ella fik kunne man ikke lade være med at føle sig hjemme imellem siderne.

Desværre indeholdte den her bog også en af mine yndlings-hade ting ved nogle bøger: nemlig en kærlighedshistorie som bygger på, at den anden person er dødelig syg. Jeg synes det gør kærlighedshistorien alt for uinteressant og jeg synes det høre en hel anden type bog til. Så sidste halvdel af bogen trak rigtig meget ned for mit vedkommende - det og så ville jeg ønske at bogen havde handlet meget mere om Oxford-oplevelsen. Jeg havde håbet, ud fra bogens title, at det havde fyldt noget mere. Det gjorde det desværre ikke - det gjorde hendes politiske liv heller ikke.

Så ja, for mig var det en lidt splittet læseoplevelse, men hvis man ikke har noget imod de ting jeg har, så er den helt klart værd at læse for Julia Whelan skriver indlevende og godt.




SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig