torsdag den 5. november 2020

Gudernes krig - Den knuste gud

 






Den knuste gud

Forfatter: Henriette Hesselholdt
Serie: Gudernes krig #2
Genre: Fantasy
Målgruppe: Unge og voksne
Udgiver: Tellerup

Tak til Henriette Hesselholdt og Tellerup for anmeldereksemplaret
Katalena plages af frygt og drømme, overbevist om at Sorkan har sluttet sig til fjenden. Imens søger Paleon og Colvar efter Jarsala. Da paladinen, Vermilla, beder dem tage med på diplomatisk rejse, får de selskab af en af fjendens tidligere soldater, Derell, der er opslugt af hævntørst, og måske ikke bare er en almindelig dødelig. Rejsen fører dem først til den røde ørken og senere langt om bag fjendens linjer.


Det er sådan en fornøjelse at opleve, at der bliver udgivet så meget godt dansk fantasy i tiden. Jeg har i hvert fald svært ved at få hænderne ned. Den her bog er ingen undtagelse. 'Den knuste gud' er andet bind i Gudernes krig serien og det en virkelig god opfølger. 

Bogen har en lang række forskellige synspunkter, nogle nye og andre skattede genkendelser. For nogen kan antallet af karakterer godt virke lidt uoverskueligt, men jeg synes faktisk at Henriette Hesselholdt slipper ok afsted med det. Især fordi alle karakterne har noget at bude på - omend det er en interessant storyline eller en spændende udvikling - så man kommer ikke til at sidde og kede sig mellem kapitlerne og de forskellige synsvinkelhop. Tværtimod. 

I første bog savnede jeg lidt at der blev brugt mere tid på historien og det er lidt samme følelse jeg sidder med den her gang, men jeg tror især det skyldes at jeg så gerne vil dvæle lidt mere ved historien - for som udgangspunkt er der godt med fremdrift og det hænder rigtig godt sammen. Der er en god balance i fortællerstilen og sprogligt var den let og behagelig at læse.

Historien synes at indeholde lidt af alt det jeg selv elsker fra fantasygenren og det giver i sig selv en dejlig tilfredsstillende kombination og en fantastisk læseoplevelse. I bind 2 er vi også endnu mere ud og udforske i fantasyuniverset og det bibeholdte noget af bind 1s opdagelseslyst i læsningen - i hvert fald hos mig. 






SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig