fredag den 1. april 2022

Bedste og værste fantasybog

I dag havde jeg lyst til at lave et lidt sjovere blogindlæg, måske er det i anledningen af at alle folk render og snyder hinanden i dag. Jeg ved det ikke helt. Jeg kom bare for nyligt til at tænke på bøger der har nogenlunde samme præmis/tema og hvordan de sagtens kunne ligge i hver sin ende af skalaen når man snakker gode og dårlige bøger. 

Jeg har læst en del fantasybøger gennem tiden og ofte har de en eller anden hook - noget de handler om, et tema der får os til at samle bøgerne op - fx kan de handle om feer eller tidsrejser eller eventyr genfortælling eller lignende og ofte vælger vi ud fra hvad vi godt kunne tænke os at læse, velvidende at vi ikke kender bogens kvalitet og på den måde ved om vi bliver skuffet eller postivt overrasket. Jeg har for eksempel læst virkelig mange dårlige fe-bøger og kun én rigtig god fe-bog.

Det kom der den her liste ud af og bøgerne hvor der står læs har min fulde anbefaling og bøger hvor der står læs ikke synes jeg at I skal holde jer langt fra:




SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig