fredag den 15. juli 2011

Review - Harry Potter 7 del 2

Nu er det næsten slut på en era, og som i kommer til at opleve, så er jeg stor fan af Harry Potter. I går var jeg inde og se den sidste film i 3D (jeg er ellers ikke fan af 3d film, jeg synes de bliver nødt til at lave nogle ting i filmen der bare ikke fungere godt bagefter når man ser den hjemme i stuerne), og denne film kunne jeg også godt have undværret at se i 3D.

Den sidste film var fantastisk, selvfølgelig ikke tæt på at være lige så god som bøgerne, men det var helt klart en af de bedste af alle filmene. Godt nok blev de nødt til at lave nogle små justeringer og Nevielles historie blev lavet lidt om, som om filmfolkene synes at hans sejr ellers havde været for nemt. Jeg savnede også flere Snape minder, men ellers så var der ikke meget at sætte finger på.

Flere andre anmeldere har sammenlignet kampen med Ringenes Herre, men det synes jeg bestemt ikke. Det er svært at lave kampscener forskellige, eftersom det altid vil være den samme handling der sker, og når man så smidder magi ind jamen så ligner den måske endnu mere. Men helt ærlig, det er så langt fra, det er slet ikke den samme ånd omkring det. Jeg er lige dele fan af Ringenes Herre som af Harry Potter og jeg synes begge kampe er lavet fantastiske og på hver sin unikke måde.

Alle skuespillere gør det absolut glimrende, alt i alt en virkelig fantastisk oplevelse for enhver Harry Potter fan. En film man bliver underhold af helt ind til hjertet. Det er både en meget rørende oplevelse og med de sædvanlige sjove indfald. Der var dog et par dødsfald der virkede som om at det var lidt ligegyldigt af pårørende karraktere, hvilket jeg synes var utrolig synd og meget forkert, da JK Rowling altid har gjort så meget ud af at bringe døden levende og så virkelig som muligt ind i hendes fortællinger. Men de har dog formået at fange det virkelig store og meget rørende øjeblik fra bogen.

Filmens ulempe er som altid at man kommer til konstant at sammenligne den med bogen, og den kan den aldrig komme til at leve op til. Men som det som udgangspunkt, så var det virkelig klasse.

Det kan være jeg senere giver et overordnet indblik i alle Harry Potter filmene og skuespillerne, men nu handler det kun om den sidste film og den

sidste film får:
K K K K K = Klasse
(Plus jeg håber at oscar uddelingen for en gangs skyld, anderkender en fantasyfilm og nomminere denne til bedste film, for det fortjener den)
For jer der ikke her set traileren:

Andre nye ting på Harry Potter fronten:

Sidste nye fra JK Rowling, uk præmiere... og alle de andre der har været med til at lave filmene.

Pottermore.com- er JK Rowlings nye og spændende Harry Potter projekt, hør hende fortælle om det her: (Når det kommer online, kommer der meget mere om det her på bloggen, gå eventuelt allerede nu ind på Pottermores egen blog eller den absolut glimrende Harry Potter nyhedsside The Leaky Cauldron