lørdag den 26. maj 2012

Destined review

Destined er den fjerde og sidste bog i Aprilynne Pike's Wings serie. Du kan læse anmeldelsen af de første bøger her

Uden at røbe for meget hvis du ikke har læst de tre første bøger, så er det i denne bog vi får svaret på hvilken fyr Laurel vælger og om de kan redde Avalon - feernes verden. Denne bog er langt mere aktion fyldt end de andre bøger og tidsmæssigt langt kortere.

Jeg har på mit mini-bibliotek 3 sektioner. 1 sektion med nye bøger jeg endnu ikke har fået læst. 1 med bøger jeg har læst og aldrig vil komme til at læse igen. Den sidste sektion er til bøger jeg elsker, bøger i serier hvor jeg spændt venter på fortsættelsen eller bøger jeg gerne vil læse igen og igen. I den sidste sektion stod Wings, Spells og Illussions, efter jeg har læst Destined røg de ned på hylden med bøger jeg ikke er helt vilde med og aldrig vil få læst igen.

Men hvorfor så det...?

Der er jo som sagt mere aktion i denne, og en udmærket slutning der svare på alle spørgsmål. Efter min mening ender hun også med den rigtige fyr. Omvendt er den ikke særlig original (den oprindelige ide er, men den er bare slet ikke holdt ved lige) og jeg tror især det er karaktererne jeg ikke rigtig kan relatere til. Hovedpersonen Laurel siger mig ikke ret meget. Kærlighedshistorien siger mig ikke ret meget. Alt det de kæmper for at redde har jeg slet ikke noget forhold til. Så følelsesmæssigt var jeg slet ikke inde i bogen. Jeg håbede nok inderst inde at denne fjerde bog ville rette op på det, men nej beklageligvis.

KKKK

Det er en middel god, behagelig bog hvor man bliver underholdt hele vejen igennem. Bare ærgerligt at den umiddelbart havde potentiale til mere.