lørdag den 6. april 2013

Boundless review

Boundless

Forfatter: Cynthia Hand
Serie: Unearthly #3
Sprog: Engelsk
Målgruppe: YA
Genre: Paranormal Romance
Udgiver: HarperTeen


Udkommer på dansk hos Tellerup.


Spoiler hvis ikke du har læst Unearthly og Hallowed. Læs i stedet disse anmeldelser under fanen anmeldelser.





Goodreads:
The past few years have held more surprises than part-angel Clara Gardner could ever have anticipated. Yet from the dizzying highs of first love, to the agonizing low of losing someone close to her, the one thing she can no longer deny is that she was never meant to live a normal life.

Since discovering the special role she plays among the other angel-bloods, Clara has been determined to protect Tucker Avery from the evil that follows her . . . even if it means breaking both their hearts. Leaving town seems like the best option, so she’s headed back to California - and so is Christian Prescott, the irresistible boy from the vision that started her on this journey in the first place.

As Clara makes her way in a world that is frighteningly new, she discovers that the fallen angel who attacked her is watching her every move. And he’s not the only one. . . . With the battle against the Black Wings looming, Clara knows she must finally fulfill her destiny. But it won’t come without sacrifices and betrayal.

In the riveting finale of the Unearthly series, Clara must decide her fate once and for all.



Slutninger er altid svære. Især slutninger på serier. For en forfatter kan umuligt indfri alle de forskellige forventninger vi alle har til slutningen. Den høje rating jeg har givet denne her bog er også lidt en indikation for hvad jeg mener om hele serien. Der var et par ting jeg ikke var vilde med i den sidste bog og så var der nogle ting jeg var rigtig vilde med. Men overordnet set så er jeg helt vild med serien.

Jeg er helt vild med den ubesværet og flydende måde Cynthia Hand spinder en historie på. En af de ting jeg synes er lidt øv, er at vi ikke ser så meget til Tucker. Clara er jo på universitet i den her bog, og han er ligesom stadig hjemme i den lille by. Så jeg synes godt der kunne have været mere kærlighedshistorie sådan generelt. Men hun vælger trods alt sin fyr (hvem det er skal jeg nok lade være med at røbe) og vi får også noget af et engleopgør til sidst. Så det var virkelig svært at lægge bogen fra sig for at læse andre ting. Selvom den starter lidt langsomt ud, så slutter den i hvet fald helt sikkert med et brag.

Jeg elsker når forfatterne til paranormal bøger husker at lade karaktererne bruge deres evner i bøgerne. Det synes jeg generelt ikke altid de er for gode til. Men det er Cynthia Hand i hvert fald og det er jeg rigtig vild med.

Det er altid lidt sørgmodigt også når man nu har læst den sidste bog i en serie hvor man har fulgt hovedpersonens glæder og sorger, men forhåbentligt kommer der snart andet godt fra forfatteren, jeg kan i hvert fald helt klart anbefale Unearthly serien. Jeg krydser også meget fingre for at den kunne ske at blive filmatiseret.
SHARE:

1 kommentar

  1. Det kan godt ske, jeg hænger dig op på det ;o) Ja, jeg glæder mig også rigtig meget.

    SvarSlet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig